31/05/2022

Estudiants de Llengua i Literatura Catalanes recorren els orígens del català

El grup d’estudiants i professors de la URV van resseguir la Ruta de les Homilies d’Organyà, situada a l’Alt Urgell

Estudiants i professors a l'exterior de l’església romànica de Sant Serni de Cabó. Fotografia: Associació Amics de la Vall de Caboet.

Una trentena d’estudiants del grau en Llengua i Literatura Catalanes de la URV van seguir la Ruta de les Homilies d’Organyà, que comprèn les parades de la Vall de Cabó, Organyà, la Seu d’Urgell i nou punts d’interès més. Tot el trajecte fa un recorregut pels indrets i mostra les persones que han contribuït a crear i desenvolupar la llengua catalana.

La iniciativa ha estat organitzada pel Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili en col·laboració amb l’Associació d’Amics de la Vall de Caboet, l’Ajuntament d’Organyà i l’Arxiu Capitular d’Urgell.

És el primer cop que l’ensenyament de Llengua i Literatura Catalanes organitza aquesta sortida i els estudiants l’han valorat positivament. En primer lloc, han pogut vincular el que han après a classe a paisatges i llocs concrets, cosa que sempre fa que l’aprenentatge sigui més efectiu; i, en segon lloc, han pogut passar unes bones hores disteses entre estudiants i professors.

Estudiants i professors dins l’espai de les Homilies d’Organyà (Fotografia: Associació Amics de la Vall de Caboet)

Des de l’Associació d’Amics de la Vall de Caboet i l’Ajuntament d’Organyà també veuen que la sortida ha estat molt positiva pels estudiants i preveuen que altres universitats dels Països Catalans s’engrescaran a fer aquest itinerari dels orígens de la llengua.