22/09/2015

Estudiants d’Educació Infantil i Primària del Campus TE descobreixen el mètode Gordon d’ensenyament musical

Andrea Arasa, especialista en la Teoria Musical d'Edwin Gordon, ha impartit classes sobre aquest mètode, que concep l'aprenentatge de la música com un procés similar al de la parla. Té com a objectiu afavorir el desenvolupament de les aptituds musicals de cada nen segons les seves pròpies potencialitats i tempos

Estudiants dels graus d'Educació Infantil i Primària, asseguts a terra movent amb la mà unes cintes de colors
Els estudiants, durant una de les classes pràctiques.

Un total de 45 estudiants (8 de tercer curs del grau d’Educació Primària i 37 de tercer curs d’Educació Infantil) han assistit al Campus Terres de l’Ebre a quatre classes magistrals per conèixer l’innovador mètode Gordon d’educació. Les classes, dos per grau, les ha impartit Andrea Arasa, graduada superior en Pedagogia Musical per l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMuC) i que recentment ha completat la seva formació als Estats Units aprofundint en la Teoria de l’Aprenentatge Musical d’Edwin Gordon.

El mètode Gordon es va començar a donar a conèixer l’any passat a Catalunya i l’Estat espanyol arran de la creació de l’Institut Gordon d’Educació Musical a Espanya i es basa en el principi que la música es pot aprendre a través d’un procés semblant a com s’aprèn a parlar. En aquest sentit aporta novetats molt importants en el camp de l’aprenentatge musical, a partir sobretot de l’audició. L’objectiu fonamental d’aquest mètode és afavorir el desenvolupament de les aptituds musicals de cada nen segons les seves pròpies potencialitats i els seus propis tempos. I promou com a competència fonamental l’audiació (audiation), definida com a capacitat de percebre i comprendre la música en la pròpia ment.

Les classes magistrals que Andrea Arasa ha impartit al Campus Terres de l’Ebre de la URV han donat noves eines i aplicabilitats als estudiants de les assignatures Ensenyament i aprenentatge de la Música 1 i de Llenguatge Musical de la Menció de Música amb la idea que ho puguin aplicar més endavant a les escoles i es pugui arribar a incloure en el currículum d’educació infantil i primària. Han estat classes de tres hores amb una part teòrica i una part pràctica.  Per a la part pràctica van fer servir, entre d’altres materials, un mocador quadrat de que pesava poc i es podia bufar, una cinta tipus gimnàstica rítmica, una pilota de goma, unes  maraques o algun element similar tipus saquet d’arròs o caixeta amb pedretes, la veu i el propi cos.

Print Friendly, PDF & Email

Comenta

*