08/04/2022

Estudiants d’Enginyeria Informàtica i personal del CRAI recullen i reparen ordinadors per a centres educatius

Són voluntaris del projecte SustainComp, una iniciativa de la URV Solidària per col·laborar amb la xarxa Labdoo en la reducció de la bretxa digital educativa

Estudiants del grau d'Enginyeria Informàtica reparen ordinadors en desús per fer-los arribar als centres educatius que ho necessiten.

Cada any milions de portàtils que encara es troben en condicions de donar servei es retiren de circulació al món. Però, si se sanegen, se’ls instal·la programari educatiu i es fa arribar a aquells alumnes que no en tenen, poden contribuir a reduir la bretxa digital educativa. Aquesta és la premissa del projecte SustainComp, una iniciativa de la URV Solidària en col·laboració amb la xarxa social mundial Labdoo, que coordina els processos i lliurament del material.

A la URV, 13 estudiants del grau en Enginyeria Informàtica són voluntaris del projecte i s’encarreguen de les tasques de posada a punt dels ordinadors, mentre que el personal del CRAI de la Universitat també hi col·labora amb la recollida dels equipaments.

Qualsevol persona o entitat que vulgui fer donació de maquinari informàtic en desús pot portar-lo en qualsevol dels CRAI de la URV, avisant prèviament, perquè el personal voluntari pugui els equipaments i preparar la recepció del material. De fet, qualsevol persona interessada pot inscriure’s al projecte i ser donant, sanejador o sanejadora i també oferir-se per transportar l’equipament fins als centres educatius.

L’equip d’estudiants voluntaris amb Joan Fuster, responsable de la URV Solidària, i Carles Aliagas, professor del grau en Enginyeria Informàtica.

A través de la xarxa Labdoo es coordinen tots els processos i s’intercanvia lliurement tota la informació, tant tècnica com de material disponible, així com de desplaçaments possibles. D’aquesta manera no es produeixen emissions de contaminants addicionals per fer arribar els ordinadors al seu destí perquè s’aprofiten viatges programats per a altres funcions.