15/01/2019

Estudiants del grau d’Educació Infantil i Primària ofereixen un concert infantil a l’Auditori Pau Casals del Vendrell

L'espectacle posa en pràctica part dels coneixements d'una assignatura sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la música i l'expressió plàstica i corporal

Estudiants del grau d'Educació Infantil i Primària de la seu Baix Penedès i els components del taller de música antiga de la URV, a l'escenari de l'Auditori Pau Casals.

Els infants d’Educació Infantil i de 1r i 2n curs del cicle de Primària l’escola Els Secallets i l’escola Pla de Mar, totes dues de Coma-ruga, van ser el públic de l’espectacle que es va fer dilluns a l’Autditori Pau Casals del Vendrell Què n’heu fet del Rabadà?, un projecte pràctic de les estudiants de tercer curs del grau d’Educació Infantil de la seu de la URV al Baix Penedès. En l’obra musical hi van participar 40 estudiants durant el procés de producció i interpretació. S’estructura a partir d’un recull de cançons interpretades a diferents veus i s’articula a través d’una posada en escena de càracter integrador.

L’acció dramàtica de l’espectacle se centra en l’assaig d’un geni de la música despistat que pretenia oferir un concert nadalenc quan les festes ja han acabat. Per dur-lo a escena, les estudiants de l’assignatura Ensenyament i Aprenentatge de la Música, l’Expressió Plàstica i l’Expressió Corporal que s’ofereix a la seu del Baix Penedès, no només van interpretar el repertori que havien preparat al llarg de les sessions, sinó que també van fer tasques de producció, coordinades per Jorge Pérez de la Torre, dramaturg i doctorand del programa de doctorat en Estudis Humanístics.

Perquè l’espectacle fos complet i els nens i nenes poguessin conèixer peces cantades a diferents veus, també hi van participar els integrants del taller de música antiga de la URV Alchimia di lettere in musica.

El treball dins l’assignatura l’ha conduït la professora del departament d’Història i Història de l’Art de la URV, Maria Rosa Tamarit, que ha creat el concepte i els textos de l’espectacle i ha estat al càrrec de la direcció musical.