03/06/2022

Els estudiants de la URV aconsegueixen 36 medalles en els campionats universitaris de Catalunya i de l’Estat

Els esportistes han fet podi en diverses modalitats d'atletisme, cursa de muntanya, natació, pàdel, taekwondo, tennis taula i vòlei platja en les competicions individuals, i en bàsquet masculí i futbol sala femení pel que fa als esports d'equip

Els estudiants i jugadors de vòlei platja Elio Carrodeguas i Dexter Edwards en el podi del Campionat d'Espanya Universitari que es va celebrar a Múrcia.

231 estudiants de la Universitat han participat aquest curs als Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) i als Campionats d’Espanya Universitaris (CEU) individuals i d’equips i han aconseguit fins a 32 medalles a les competicions catalanes i 4 a les espanyoles.

El medaller de la Universitat d’aquest 2022 queda de la següent manera:

Esports individuals

Bàsquet masculí Bronze
Futbol sala femení Bronze

Finals estatals
Campionat de Catalunya Universitari d’Atletisme.

Un dels papers més destacables és el que han fet els estudiants al Campionat Universitari d’Espanya d’Atletisme, de molt alt nivell, que va tenir lloc a Múrcia del 6 al 8 de maig. Els representants de la URV van tornar amb 2 bronzes, 7 posicions de finalista i 5 millors marques personals de Laia Monforte, Andreea Sabou, Aleix Lago i Sira Bo. Tots ells van disputar-se un lloc al podi amb esportistes d’alt nivell, que són campions del món i campiones d’Europa d’absoluts.

Els estudiants i jugadors de vòlei platja Elio Carrodeguas i Dexter Edwards al Campionat d’Espanya Universitari que es va celebrar a Múrcia.

Al Campionat d’Espanya Universitari de Vòlei Platja, que es va disputar del 6 al 8 d’abril a Los Alcázares (Murcia), la parella amb força recorregut a la URV, Elio Carrodeguas i Dexter Edwards, van quedar-se amb l’argent en perdre la final contra la Universidad Católica Sant Antonio de Murcia (UCAM), després d’haver superat la Universitat Politècnica de València.

La taekwondista Natàlia Moreno amb la medalla de plata de la modalitat de -62 kg del Campionat d’Espanya Universitari.

En Taekwondo, l’estudiant del grau de Fisioteràpia, Natàlia Moreno va aconseguir l’argent.

L’equip de bàsquet 3C3 de la URV.

Tot i no arribar a la final, els nois de l’equip de bàsquet 3C3 van fer una meritòria quarta posició al Campionat d’Espanya Universitari. Gerard Estebanell, Kristián Hendrix Mendes, Daniel Tugores i Toni Verdera van quedar segons del grup 1 i van poder passar a la fase final, però van perdre d’un punt contra la Universitat Catòlica de València en semifinals, i de cinc punts en la disputa del 3r i 4t lloc contra la UCAM.

Totes les imatges dels campionats es poden veure al compte de Flickr d’Esports URV.