20/03/2019

Els estudiants del grau d’Enginyeria Química visiten la planta de Messer del Morell

Exploren idees per fer l'avantprojecte integrat del segon curs del grau i presentar-se al premi de l'empresa

Estudiants del grau d'Enginyeria Química durant la visita a la planta de Messer del Morell. L'Alumni de la URV, David Fernàndez, els fa una demostració.

Per setè any consecutiu, els estudiants del segon curs del grau d’Enginyeria Química de l’ETSEQ van visitar les instal·lacions del Morell de l’empresa Messer el passat 12 de març. Aquesta visita s’emmarca en la convocatòria de la setena edició del Premi Messer al millor avantprojecte del segon curs del grau, de manera que va servir per explorar idees per presentar-s’hi.

Amb la visita a les instal·lacions els estudiants reben la informació sobre el procés de producció i l’aplicació dels productes de l’empresa en diferents sectors. La visita va consistir en l’explicació del procés de fraccionament d’aire a la sala de control, un recorregut per la planta durant el qual van apreciar l’escala del procés industrial i una sessió d’experiments amb nitrogen líquid que van demostrar les propietats i la utilitat d’aquest gas per a la indústria.

Per optar al premi Messer els estudiants del grau han d’integrar en el disseny d’una “planta de butxaca” de producció de fertilitzants, l’ús o producció de gasos industrials i avaluar la sostenibilitat del seu disseny.