19/02/2018

Estudiants japonesos es formen a la URV en Drets Humans i llengua espanyola

Durant dues setmanes, 39 estudiants d'Hiroshima viuen a Tarragona, assisteixen a classes i fan visites culturals com a part del programa Study Abroad

L'estada dels estudiants de la Universitat d'Hiroshima inclou visites culturals al territori, com un recorregut per la Tàrraco romana.

Per sisè any, estudiants de la Universitat d’Hiroshima fan una estada a la URV, on se’ls ofereix el Seminari Internacional en Drets Humans. Des del curs passat, a més, altres estudiants d’aquesta mateixa universitat segueixen un programa intensiu de llengua i cultura espanyola organitzat pel Centre d’Estudis Hispànics. En total són 39 alumnes que seguiran els dos cursos del programa Study Abroad i s’estan a Tarragona des del passat dissabte fins al 3 de març.

Quinze dels estudiants seguiran el Seminari Internacional de Drets Humans, que tracta, entre altres temes, els drets polítics i socials, el sistema públic de salut, la ciutadania europea, el tractament de la violència de gènere o la protecció dels espais naturals, que inclou una visita a la platja Llarga de Tarragona com a part de la pràctica. Durant el seminari, els estudiants japonesos treballaran amb estudiants de la URV en l’elaboració de projectes i tindran accés a les sessions sobre llengua i cultura espanyola que ofereix el Centre d’Estudis Hispànics.

Aquest centre és el que des de l’any passat també ofereix a altres estudiants de la mateixa Universitat d’Hiroshima un programa que inclou l’ensenyament de la llengua espanyola, la història i la política de l’Espanya contemporània i el patrimoni romà i modernista. Com en el seminari de Dret, els estudiants japonesos també interactuaran amb alumnes locals, concretament del màster en Ensenyament de Llengües: Espanyol com a Llengua Estrangera. El programa s’adapta a les especificitats dels estudiants japonesos, ja que quinze dels 24 que segueixen el curs de llengua i cultura espanyola no tenen coneixement de la llengua, i nou han seguit un curs de castellà.

Tots dos grups provinents de la Universitat d’Hiroshima coneixeran durant aquestes dues setmanes indrets del territori, com ara la Tarragona romana, el celler modernista de Pinell de Brai, el Poble Vell i el centre d’interpretació sobre la Guerra Civil de Corbera d’Ebre, i altres llocs de Catalunya, com el Món Sant Benet.