05/03/2023

Èxit de la 9a cursa de les universitats amb la participació de prop de 150 corredors i corredores de la URV

Els estudiants Laia Solé i Alberto Moral han estat els millors classificats de la Universitat Rovira i Virgili a la Unirun

Sortida de la Unirun 2023 al Parc del Fòrum de Sant Adrià del Besòs. FOTO: Jordi López.

El colors de les dotze universitats catalanes han tornat a envair el circuit de la Unirun, que ha transcorregut pel litoral de Barcelona i de Sant Adrià de Besòs aquest diumenge 5 de març. Ha estat un èxit de participació, amb més de 5.000 corredors i corredores i les inscripcions esgotades des de fa dues setmanes.

La Copa de Campions de la Unirun 2023 l’ha conquerit la Universitat de Barcelona per vuitena vegada, amb 294 punts. La Universitat Politècnica de Catalunya, amb 778 punts, i la Universitat Autònoma de Barcelona, amb 1.092 punts, han ocupat les altres dues places de podi.

La URV, amb 147 participants, ha quedat vuitena a la classificació. Ha estat destacable l’actuació de Laia Solé i Alberto Moral, estudiants que han quedat primers entre corredors de la Universitat en la categoria femenina i masculina, respectivament.

Laia Solé i Alberto Moral, estudiants millor classificats a la Unirun d’entre els participants de la URV, amb el rector, Josep Pallarès.

El guanyador de la prova masculina ha estat Víctor Ortiz (14:57), de la Universitat de Barcelona, mentre que la primera dona en creuar la meta ha sigut Rosalía Tárraga (17:23), d’adidas. La segona i la tercera posició en categoria masculina les han ocupat representants de la Universitat de Barcelona, Miquel Domenech (15:14) i Pau Capdevila (15.21). I en categoria femenina, a les corredores de la Universitat de Lleida, Paula Hritiuc (18:07) i Noemí García (18:09).

La prova està impulsada per l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs. La Unirun 2023 ha estat patrocinada per Adidas i organitzada per Gaudium Sports.

Participants de la URV a la UniRun.

Per categories, la participació ha estat del 53% d’homes i el 47% dones. El percentatge d’inscrits menors de 24 anys ha estat del 71,17%.