22/10/2018

Arriba a la URV una exposició sobre Maria Aurèlia Capmany l’any del seu centenari

S'hi exposen peces del llegat Vidal-Capmany que els dos escriptors van donar a la Facultat de Lletres l'any 1991

La màquina d'escriure de l'escriptora Maria Aurèlia Capmany, amb manuscrits i fotografies que formen part del Llegat Vidal-Capmany, que es pot consultar al CRAI del campus Catalunya.

Fins al 7 de novembre es pot visitar al vestíbul del CRAI del campus Catalunya l’exposició itinerant “Això era i no era: Maria Aurèlia Capmany entre nosaltres”. La mostra convida a reflexionar sobre els vessants menys coneguts de l’escriptora, enguany que se celebra el centenari del seu naixement.

L’exposició produïda per la Casa de les Lletres de Tarragona, amb la col·laboració del Departament de Cultura i la Institució de les Lletres Catalanes, s’ha complementat amb una selecció bibliogràfica de textos i fotografies, així com la màquina d’escriure original de l’escriptora, propietat del Llegat Vidal-Capmany de la URV.

Maria Aurèlia Capmany va ser una dona compromesa amb el seu temps: polemista, militant política i social, gestora pública, feminista, actriu i directora de teatre. A través dels sis panells que conformen l’exposició es descobreixen aquestes i altres facetes de l’escriptora per conèixer millor la seva personalitat polièdrica.

El Llegat Vidal-Capmany a la URV

Al mateix CRAI del campus Catalunya hi ha el Llegat Vidal-Capmany, format per l’arxiu i el fons bibliogràfic de Jaume Vidal Alcover i Maria Aurèlia Capmany Farnés. En compliment del testament de tots dos autors, va ser donat a la Facultat de Filosofia i Lletres de Tarragona l’any 1991. L’integren el seu arxiu personal (manuscrits, mecanoscrits, cartes, fotografies, discos i diapositives), 16.355 llibres, 548 títols de revista i la recerca dels folkloristes Sebastià Farnés i Aureli Capmany (avi i pare de l’escriptora). També es poden consultar tesis doctorals, treballs d’investigació, memòries de llicenciatura i articles relacionats amb els escriptors i donats pels autors.