05/05/2022

La Facultat d’Economia i Empresa porta un cicle sobre les criptomonedes als instituts

El professor Aurelio Fernández explica quin és el futur de la banca i els riscos de les criptomonedes als alumnes de secundària

El professor Aurelio Fernàndez en una aula de secundària.

La Facultat d’Economia i Empresa ha ofert aquest curs 2021-22 un cicle de conferències sobre criptomonedes als centres de secundària del territori que porta per nom “Blockchain i criptomonedes: el futur de la banca?”. Aquesta sèrie de xerrades han estat impartides pel professor del Departament de Gestió d’Empreses, Aurelio Fernández Bariviera, instituts de la demarcació.

Les xerrades, que es duen a terme en centres de secundària, tracten sobre un tema força d’actualitat: les criptomonedes, una forma de diners purament digital que es pot enviar en qualsevol part del món en qüestió de segons sense necessitat d’intermediaris, com ara un banc, i, com una divisa, també es pot canviar per béns i serveis.

La xerrada se centra en comentar què és el blockchain, que bàsicament elimina els intermediaris com els bancs, i descentralitza tota la gestió, i també s’hi tracta de quines aplicacions té més enllà de les criptomonedes. També hi ha lloc per explicar les propietats de la moneda, així com la diferència entre les monedes tradicionals i les criptomonedes.

D’altra banda, i especialment la validació proof-of-work (utilitzada pel bitcoin), que és un sistema que té com a objectiu desincentivar i dificultar comportaments indesitjats com atacs cibèrnetics o spam i que té un cost mediambiental molt important. Per acabar, també es fa molta incidència en el risc de les criptomonedes, que tenen una volatilitat 10 o 20 vegades superior als actius tradicionals com ara accions, bons o l’or.

Aquestes conferències formen part del conjunt d’activitats que s’ofereixen des dels centres de la Universitat als instituts perquè els estudiants de secundària tinguin l’oportunitat de conèixer els àmbits científics i aspectes candents de l’actualitat tractats des de la ciència i la recerca.