26/10/2015

La URV contractarà 29 joves a l’atur per fer suport a la recerca

S’ha obert la convocatòria per a 29 ofertes laborals de personal de suport a la recerca a la URV. Hi poden accedir els titulats universitaris i de formació professional de menys de 30 anys que es trobin a l’atur. Les persones seleccionades treballaran, a temps complet i durant dos anys, en grups de recerca i unitats de gestió de la recerca de la Universitat. Aquesta convocatòria s’emmarca en el Programa de Garantia Juvenil

La Universitat Rovira i Virgili (URV) rebrà més d’un milió d’euros del Ministeri d’Economia i Competitivitat per a la contractació de personal de suport a la recerca. En concret, s’ofereixen 29 places en diversos grups de recerca i unitats de gestió de la recerca. Les persones seleccionades obtindran un contracte laboral en pràctiques, a jornada completa, amb una durada de dos anys. La retribució anual bruta serà d’entre 17.000 i 22.000 euros, en funció de la plaça.

Els candidats poden ser titulats universitaris (diplomats, llicenciats, graduats, enginyers o arquitectes) o titulats de formació professional (tècnics), segons les places. L’edat màxima per optar-hi és de 29 anys i és necessari no estar treballant ni rebent cap acció formativa ni educativa. També cal tenir la nacionalitat espanyola, ser ciutadà de la Unió Europea resident a Espanya, o estranger amb permís de residència i treball. Els aspirants han de registrar-se al Sistema de Garantia Juvenil per poder optar a les convocatòries, i han de complir tots els requisits del programa.

La Garantia Juvenil és una iniciativa a nivell europeu per reduir l’atur juvenil. La URV ha obtingut finançament per a aquestes places a través d’una convocatòria d’ajuts en el marc del Pla Estatal d’Investigació Científica i Tècnica i d’Innovació 2013-2016. L’objectiu és inserir joves a l’atur en el mercat laboral i formar-los en el suport a la recerca. En aquest enllaç podeu consultar tota la informació sobre aquesta convocatòria a la Universitat.