09/04/2021

Graduats en Nutrició de la URV fan un vídeo-taller de cuina per la Setmana Saludable Interuniversitària

Antics alumnes del grau en Nutrició Humana i Dietètica de la URV elaboren receptes saludables en el vídeo “Alimentació saludable: de la teoria a la realitat”, retransmès en directe des del laboratori de cuina de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut

Com si d’un programa televisiu de cuina es tractés, Sara de las Heras i Joan Gómez, titulats del grau en Nutrició Humana i Dietètica, i María Fuentes, professora en pràctiques de Tecnologia Culinària a la Universitat Rovira i Virgili (URV), han presentat amb motiu de la Setmana Saludable Interuniversitària de Catalunya tres receptes per tenir llest un àpat complert i saludable en poc més de mitja hora. Aquesta activitat ha complementat altres propostes d’universitats catalanes que també s’han retransmès en directe per YouTube al llarg del dia 8 d’abril.

En la proposta de la URV, els dos exalumnes i la professora del grau de Nutrició ens ensenyen en un vídeo-taller com preparar una quiche de verdures; uns espaguetis de carabassó amb pesto d’alfàbrega i alvocat i amb soja i tofu (plat vegà) i, de postres, un cup-cake (pastís que es cou dins una tassa al microones) amb farina de civada i fruita. Les receptes han estat seleccionades pensant en l’estudiantat universitari, que necessita plats lleugers, fàcils i ràpids de cuinar i que puguin dur a la universitat.

El taller s’ha filmat al laboratori de cuina de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV, l’espai de l’assignatura de Tecnologia Culinària en la qual els estudiants de Nutrició posen en pràctica els coneixements adquirits en altres assignatures. “La nostra principal funció com a dietistes-nutricionistes és donar totes les eines als nostres usuaris per poder mantenir una alimentació saludable, i això implica també saber i ensenyar com comprar aliments i com cuinar-los”, explica Clara Alegret, professora de Tecnologia Culinària de la URV i dietista-nutricionista de l’Hospital Sant Joan de Reus, que ha participat en el vídeo-taller com a comentarista.

L’activitat ha estat impulsada per l’Àrea de Benestar i Salut de l’Oficina de Compromís Social de la URV, que a diferència de les activitats d’altres universitats, s’ha volgut enfocar en l’alimentació i posar èmfasi en la importància d’aquesta per gaudir d’una bona salut. En aquesta línia, com a part del projecte Universitat Saludable, l’Àrea de Benestar i Salut va iniciar el passat octubre un estudi per conèixer els hàbits alimentaris de la comunitat universitària de la URV i publicarà pròximament un decàleg de bona alimentació.

Podeu consultar les activitats d’Universitat Saludable de la URV a la seva pàgina web.