09/06/2023

Lliurats els premis als guanyadors del segon concurs de vídeos TikTok Filològik

Els alumnes de secundària han produït TikToks sobre llengua i literatura catalana en la segona edició organitzada pel Departament de Filologia Catalana de la URV i l'APELLC

Guanyadors del concurs TikTok Folològik amb el jurat de la segona edició del concurs.

El Departament de Filologia Catalana de la URV i l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC), han lliurat aquest 7 de juny els premis de la segona edició del concurs Tik Tok Filològik, que tenia com a finalitat l’ús de la llengua catalana entre els més joves a la xarxa.

Els alumnes de secundària havien de produir un TikTok d’un minut de durada relacionat amb la llengua i la literatura catalanes. En aquesta segona edició hi havia dues categories: la categoria A d’alumnes de 3r i 4t d’ESO i la categoria B d’alumnes de 1r i 2n de batxillerat.

El jurat, format per Anna Gispert Magarolas, Aida Roca Redondo, Emili Samper Prunera, Magí Sunyer Molné i Júlia Albiol Segura, ha escollit el primer i el segon premi de cada categoria. El tercer premi ha tingut un caràcter popular ja que s’ha premiat el vídeo que tenia més “m’agrada” a TikTok.

Guanyadors de la segona edició del concurs de vídeos TikTok Filològic

En la categoria A, el primer premi ha estat per Mireia Caís Gallego i Aina Ramoneda Brescó, alumnes que cursen 3r d’ESO a l’Escola Solc de Barcelona. El segon premi l’han guanyat Nawal el Kasmi Afrouni, Lukas Kuzminas i  Judit Soldevila Martí, alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Salvador Vilaseca de Reus. El tercer premi, de caràcter popular, ha estat per Irene Martos Piña i  Yousra Hrich Hrich, alumnes que cursen 4t d’ESO a l’Institut Coster de la Torre de La Bisbal del Penedès.

En la categoria B, el primer premi l’han guanyat Abril Mir Ferran i Rubèn Montes González, alumnes que cursen 1r de batxillerat a l’Escola Pare Manyanet de Reus. El segon premi ha estat per a Tània Parera Hernando,  Marina Ferran Barea i Paula Martínez Montes, alumnes de 1r de batxillerat de l’Institut Salvador Vilaseca de Reus. El tercer premi d’aquesta categoria ha estat, per votació popular, per a Andrés Marius Milea Milea, Joan Gavarró Domingo i Pol Granados Feliu, alumnes de 1r de batxillerat del mateix centre.

El primer premi de cada categoria ha estat un telèfon mòbil i un val de 20€ en llibres; el segon, uns auriculars sense fils i un val de 40€ en llibres; i el tercer premi ha estat un val per 100€ en llibres.

Lectura de l’acta del jurat amb el nom dels guanyadors de les dues categories del concurs amb la presència de Miquel Àngel Pradilla, director del Departament de Filologia Catalana.
Les valoracions del jurat

A l’hora de fer la tria dels guanyadors del primer i del segon premi de cada categoria, els membres del jurat han tingut en compte l’adequació del temps i del ritme, la selecció adequada del tema i de la informació, l’ordenació correcta de la informació, l’originalitat i creativitat de la proposta, l’edició acurada i treballada del vídeo, l’actitud dinàmica i natural davant la càmera i la qualitat de la gravació del vídeo pel que fa a la imatge i al so.

Familiars i participants durant l’acte de lliurament dels premis a la sala de Graus del campus Catalunya.