20/06/2016

Ha començat la campanya d’excavacions a la Sierra d’Atapuerca

Els treballs es prolonguen fins a finals de juliol i s'han organitzat diversos torns; en total, uns 75 membres de IPHES i de la URV participen en les intervencions d'aquest any. El dia 16 de juny s'han iniciat les excavacions, dirigides per Juan Luis Arsuaga, José María Bermúdez de Castro i Eudald Carbonell

Al juny excaven al voltant de 75 persones en els jaciments Sima del Elefante, Galería, Gran Dolina i Cueva del Mirador. Al juliol s’incorpora la resta de l’Equipo de Investigación (EIA), arribant a sumar unes 280 persones. D’aquest total, unes 75 pertanyen a l’IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social) o a la URV; i també hi ha estudiants del màster Erasmus Mundus en Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana que s’imparteix en aquesta universitat, i del grau d’Antropologia i Evolució Humana que es fa juntament amb la UOC.

campanyatapuerca161

Al juliol s’excavarà, a més d’en els jaciments esmentats, en els de Cueva Mayor (Portalón, Sima de los Huesos i Galería de las Estatuas) i en l’assentament a l’aire lliure de Fuente Mudarra.

La majoria de les persones que excaven a la Sierra de Atapuerca pertanyen a diferents centres de recerca del Proyecto Atapuerca. A més dels dos ja esmentats hi ha: la Universidad de Burgos (UBU), el Centro Nacional de Investigación sobre la Evolución Humana de Burgos (CENIEH), el Centro de Evolución y Comportamiento Humano (Universidad Complutense de Madrid – ISCIII) y la Universidad de Zaragoza (UNIZAR) . També hi ha experts d’altres universitats i centres de recerca nacionals i internacionals, de països tan diversos com Espanya, França, Itàlia, Algèria, Veneçuela, Xile, Cuba, Iran, Índia, Rússia i els Estats Units.

Més informació:

IPHES