19/12/2016

Investigadores del grup Nutrició i Salut Mental guanyen el premi Ángel Rivière d’investigació

Les investigadores Paula Morales, Carmen Hernández, Núria Voltas i Josefa Canals, del grup de recerca Nutrició i Salut Mental de la URV, han guanyat el premi Ángel Rivière en la modalitat de recerca per un treball en què han desenvolupat un qüestionari per a detectar els trastorns de l'espectre de l'autisme i el trastorn de la comunicació social pragmàtica a l'entorn escola. Els premis els lliura cada dos anys l'Associació Espanyola de Professionals de l'Autisme (AETAPI)

Paula Morales en la presentació del treball durant el congrés de l'Associació Espanyola de Professionals de l'Autisme.

En el marc del XVIII Congrés de l’Associació Espanyola de Professionals de l’Autisme (AETAPI), celebrat a Lleó els dies 17,18 i 19 de novembre, investigadores del grup Nutrició i Salut Mental de la Universitat Rovira i Virgili han resultat guanyadores del premi Ángel Rivière en la modalitat d’investigació.

El treball presentat pel grup de recerca Nutrició i Salut Mental – NUTRISAM- de la URV,  porta per títol “EDUTEA: Un qüestionari basat en el DSM-5 per a la detecció dels trastorns de l’espectre de l’autisme i el trastorn de la comunicació social pragmàtica a l’entorn escolar” i ha estat desenvolupat per les investigadores Paula Morales, Carmen Hernández, Núria Voltas i Josefa Canals.

El treball ha consistit en el disseny i la validació d’un qüestionari breu per a la detecció dels trastorns de l’espectre de l’autisme i el trastorn de la comunicació social pragmàtica a través dels docents d’educació infantil i primària, el qual ha mostrat bons nivells d’eficàcia.

Aquest estudi s’enmarca dins del Projecte Epidemiològic dels Trastorns del Neurodesenvolupament (EPINED), dirigit per la catedràtica Josefa Canals, que es realitza a les escoles de la demarcació de Tarragona amb el suport del Ministeri d’Educació  i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’Associació Espanyola de Professionals de l’Autisme (AETAPI) va crear aquests premis l’any 2000 i es lliuren cada dos anys, A banda de la modalitat de recerca, també es convoca un premi biennal en la modalitat de bones pràctiques.