21/04/2022

Jaume Porté Sales i Alejo Fernández Barral, guanyadors del Work Experience Dow-ETSEQ 2021

El guardó està dotat amb unes pràctiques retribuïdes de sis mesos a Dow, que en aquesta ocasió realitzaran al Centre d’Innovació Pack Studios de Tarragona

Els guanyadors, amb els directius de Dow i els responsables acadèmics de l'ETSEQ.

Jaume Porté Sales i Alejo Fernández Barral, dos alumnes del primer curs del màster d’Enginyeria Química de la URV, han rebut els premis Work Experience en un esdeveniment celebrat a la sala Catalunya del departament de TS&D Pack Studios. A l’acte hi han assistit la directora i el sots-director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), Montserrat Ferrando i Allan Mackie, respectivament, així com el Director del Complex Industrial de Dow, Ignasi Cañagueral; Amaia Bastero, de TS&D EMEA; Lucía Rosal, responsable de la relació Universitat-Empresa i Helena Guerreiro, Directora de Recursos Humans per a Europa occidental.

El director del Complex Industrial, Ignasi Cañagueral ha destacat que “Jaume i Alejo poden canviar el món, ja que tenen l’oportunitat de ser part del camí cap a la circularitat total dels plàstics, i nosaltres aprendrem molt d’ells”. Cañagueral ha felicitat a ambdós guanyadors i els ha desitjat que gaudeixin d’aquesta oportunitat “i que el vostre treball marqui la diferència”.

Per la seva banda, la directora de l’ETSEQ ha manifestat que “aquest premi és un reconeixement a la forma que tenim a l’ETSEQ d’entendre l’educació en enginyeria, amb un model d’aprenentatge en què l’estudiant és el centre. Per això promovem l’aprenentatge actiu en l’entorn professional, perquè els estudiants adquireixin les competències tècniques i professionals necessàries per a la inserció laboral. El premi és, doncs, la culminació d’aquest model, que dona als estudiants l’oportunitat d’afrontar reptes professionals en un entorn real i d’inserir-se al mercat de treball, i alhora permet a l’entorn empresarial i universitari captar talent.”

Jaume Porté
Jaume Porté Sales recollint el premi Work Experience Dow-ETSEQ 2021
Alejo Fernández
Alejo Fernández Barral recollint el premi Work Experience Dow-ETSEQ 2021

La Directora de Recursos Humans per a Europa Occidental, Helena Guerreiro, ha dit que li feia molta il·lusió lliurar aquests premis. “Considero que les relacions amb les universitats són estratègiques per a Dow ja que estem formant als professionals del futur, per la qual cosa el win-win no pot ser més clar. Per als estudiants, les pràctiques representen l’oportunitat de tenir una visió real de com seran els plàstics del futur i poder desenvolupar-se professionalment en un dels centres d’innovació més punters de Dow, Pack Studios Tarragona, pertanyent a una de les multinacionals químiques més importants del món. Són molts anys de col·laboració i el nostre propòsit és que en siguin molts més, ja que la URV és la nostra major font de talent i creixement conjunt”.

A partir d’ara, Jaume Porté i Alejo Fernández afegeixen al seu currículum acadèmic aquest premi Work Experience Dow-ETSEQ 2021, a través del qual obtenen una ajuda econòmica per sufragar la matrícula del màster que actualment estan cursant a la URV, així com una plaça de pràctiques retribuïdes a Dow. En concret, adquiriran experiència de 6 mesos al Centre d’Innovació Pack Studios Tarragona. A partir del mes de juny i fins a finals d’any, col·laboraran en dos projectes: d’una banda, en el desenvolupament de plàstics d’hivernacle de tres a cinc capes, amb Pere Puig com a tutor i, d’una altra banda, el mètode de proves per garantir l’hermetisme dels envasos a través de tota la seva cadena de valor, amb Ester Caro i Laura Evangelio com a tutores.

El Work Experience és un programa amb oportunitat de futur per als estudiants d’ETSEQ de la URV, ja que ofereix avantatges com l’accés a premis d’estudi amb pràctiques en les empreses punteres del sector, entre les quals s’hi troba Dow. Per als estudiants del Màster d’Enginyeria Química de l’ETSEQ suposa una formació dual en la qual, mentre realitzen el seu treball final de màster, s’enfronten a un projecte real en un entorn professional. Es tracta d’un procés de selecció competitiu en el qual es tria a les persones guanyadores del premi a partir del seu currículum i d’unes entrevistes.

Per la seva banda i mitjançant la seva col·laboració en aquests premis Work Experience, Dow segueix alineada amb el seu compromís per una formació de qualitat i amb l’accés a oportunitats laborals i sortides professionals per al talent humà, especialment en l’àmbit de l’enginyeria química.