30/10/2017

Joan Carazo, Pol Figueras i Emili Sisquellas guanyen els premis BAT Rafael Moneo 2017

A l'entrega va estar present l'arquitecte Rafael Moneo, el divendres 27 d'octubre a Tarragona

D'esquerra a dreta l'estudiant Pol Figueres, el director de l'ETSA Pau de Solà-Morales, l'estudiant Joan Carazo, l'arquitecte Rafael Moneo i l'estudiant Emili Sisquellas.

L’estudiant Joan Carazo, de l’Institut Gabriel Ferrater de Reus, va guanyar el primer premi de la 7a edició dels Premis BAT Rafael Moneo, del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya de la Demarcació de Tarragona i enguany l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA), que s’ha incorporat a l’organització dels premis . L’estudiant el va obtenir amb seu treball de recerca de batxillerat titulat: “Dibuixar a l’espai”, tutoritzat per la professora Isabel Taixés. A més del diploma va rebre un Ipad Mini 2 i un lot de llibres.

Pol Figueras, de l’Institut Baix Camp de Reus, va ser mereixedor d’un accèssit amb el treball de recerca que tenia com a tema “La catenària: estudi de l’arc en l’arquitectura i la seva evolució fins aconseguir l’arc catenari”, tutoritzat pel professor Gerard Romo. I Emili Sisquellas, també de l’Institut Gabriel Ferrater, va guanyar un accèssit amb el tema “La Febró 3D. De Cal Balladora a Cal Ferrer”, tutoritzat per la professora Rosalia Anglada. Els estudiants van rebre un llibre electrònic i un lot de llibres, a més del diploma. L’entrega dels premis va tenir lloc el divendres 27 d’octubre, a la seu del Col·legi a Tarragona.

L’objectiu de la convocatòria és fomentar l’interès entre els alumnes de batxillerat de les comarques de Tarragona per les investigacions relacionades amb l’arquitectura, el disseny, la ciutat, l’urbanisme, el territori, el paisatge, l’ecologia o la sostenibilitat. És per això que la selecció va ser realitzada per un jurat composat per tres arquitectes rellevants en les àrees professionals, docents i d’investigació.

De mans del mateix arquitecte Rafael Moneo

Els estudiants guanyadors van poder conèixer al Dr. arquitecte Rafael Moneo, de 80 anys, nascut a Tudela (Navarra) i tot un referent en l’arquitectura espanyola i internacional. Premi Pritzker l’any 1996, Creu de Sant Jordi al 1999, Royal Gold Medal al 2003, i Premi Príncep d’Astúries de les Arts l’any 2012, entre altres distincions, els va entregar el diploma juntament amb el director de l’ETSA, el Dr. Pau de Solà-Morales i el president del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya de la Demarcació de Tarragona, Joan Tous. L’arquitecte que dona nom als premis es va desplaçar a Tarragona, amb motiu de l’acte commemoratiu 30 anys COAC Tarragona (1987-2017), que celebra al col·locació de la primera pedra de la seu tarragonina, projectada per ell mateix, i on van tenir lloc tot un seguit d’actes. COAC Tarragona i l’ETSA ja preparen la propera edició dels premis BAT Rafael Moneo.