05/07/2022

Jordi Tous és el nou degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia

Preveu revisar els plans d'estudi, equilibrar l'estructura de la plantilla del centre i millorar els edificis

Jordi Tous, degà de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia.

Jordi Tous ha estat escollit nou degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV en les eleccions de la junta de la facultat que han tingut lloc aquest 4 de juliol. Tous torna a ser el màxim responsable del centre (ja en va ser degà de 2012 a 2014) i agafa el relleu de Luis Marqués, que ha estat el degà de la facultat des d’aleshores. L’acompanyaran Carme Garcia Yeste com a vicedegana i responsable del Sistema Intern de Garantia de Qualitat i Josep Demestre com a secretari.

Tous és doctor en Psicologia per la Universitat de Barcelona (1993), professor del Departament de Psicologia de la URV des de 1992 i va ser vicerector d’Universitat i Societat de 2014 a 2018. Actualment és docent de Psicologia del Treball, dels Recursos Humans i de la Salut Ocupacional. És professor convidat per la Universitat de Barcelona, ​​la Universitat Miguel Hernández, la Universitat de Lleida, la Universitat de Guadalajara-CUCS (Mèxic) i la Universitat de Kore (Enna-Itàlia) i també és director dels programes de Postgrau i Màster en Direcció i Gestió de Recursos Humans de la Fundació URV.

Tous és investigador del CRAMC (Centre de Recerca per l’Avaluació i Mesura de la Conducta) de la URV i membre del Grup de recerca interuniversitari GREDI URV-UB de recerca en educació intercultural. Les seves línies de recerca són l’avaluació i la millora de la qualitat de vida laboral i la salut ocupacional en professions assistencials; les violències de gènere en organitzacions i institucions; la construcció d’instruments psicomètrics per a la digitalització de processos la selecció de personal, i la psicologia social aplicada a equips i grups de treball. Ha participat en projectes de recerca competitius i ha impulsat 5 patents.

El nou degà preveu reforçar els punts forts del centre, com ara el model de gestió, el sistema de qualitat, les titulacions amb alta demanda i els màsters professionalitzadors, el professorat acreditat, els plans d’estudi i la relació de la facultat amb les institucions, entre d’altres. Així, avança que l’equip es proposa reforçar i ampliar les polítiques desenvolupades o engegades per l’equip anterior en la gestió i els objectius; desenvolupar i ampliar l’impacte de la qualitat docent amb la revisió dels plans d’estudi de la FCEP; equilibrar l’estructura de la plantilla del centre, ja que el professorat associat de diferents perfils complementa la manca de professorat permanent; reformar els edificis, millorar les comunicacions i resoldre problemes d’aparcament, i dotar de recursos per facilitar el treball dels grups de recerca.

1. Soledad |

Enhorabuena