18/10/2017

Juan Antonio Duro, nou director del Departament d’Economia

El catedràtic d'Economia va ser elegit per 37 vots a favor i un en blanc, i substitueix el professor Bernd Theilen

En la sessió extraordinària del Consell de Departament d’Economia per escollir-ne el nou cap, es van emetre 38 vots, 37 vots a favor del candidat Juan Antonio Duro i un vot en blanc. Substitueix Bernd Theilen, que ha acomplert dos mandats consecutius (4 i 4 anys) en el càrrec. La votació va tenir lloc ahir dimarts 17 d’octubre a la Facultat d’Economia i Empresa del campus Bellissens de Reus, i el Consell de Departament el formen 53 membres.

Prèviament, el professor candidat va protagonitzar una reunió amb els membres del departament (PDI, PAS i estudiants) per explicar el seu programa. El nou responsable vol “consolidar e Impulsar el departament sobre la base de la seva plantilla, en els camps de la docència, les línies d’investigació comunes i les relacions amb d’altres centres de la URV i el territori”.

Juan Antonio Duro és catedràtic contractat i director de la Càtedra d’Economia Local i Regional, que té la seu i l’àmbit d’actuació a les Terres de l’Ebre. Doctor en Economia per la UAB (2003), va ser professor d’aquesta universitat fins el 2004, any en el qual va incorporar-se a la URV com a professor agregat. Va ser secretari de l’Escola Universitària de Turisme i Oci.

És investigador principal del grup de recerca  en Indústria i terrorir (GRIT), dedicat a l’economia aplicada, que realitza estudis enfocats sobretot en tres àrees: la dinàmica industrial, l’economia de la innovació i l’eficiència, i l’economia del turisme. Ha participat en diversos projectes de transferència tals com l’impacte del turisme en les diferents regions de Catalunya i l’impacte de polítiques públiques en el desenvolupament regional. És membre del Comitè d’Experts del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona.