31/05/2021

La campanya “Som de lletres” reivinidica el valor dels graus i màsters dins les ciències socials i les arts i humanitats

Es tracta d'una iniciativa impulsada per la Comissió Acadèmica de Màsters de la Facultat de Lletres que dona veu a graduats dels màsters impartits a la URV

Debat "Som de lletres" gravat al plató de televisió del campus Catalunya amb (d'esquerra a dreta) la titulada del Màster en Comunicació Estratègica, Ada Subirats, i el titulat del Màster d'Ensenyament de Llengües: Espanyol com Llengua Estrangera, Ángel Huete.

La Comissió Acadèmica de Màsters de la Facultat de Lletres, amb la col·laboració del programa Alumni URV, ha llançat la campanya “Som de lletres”, una iniciativa d’antics alumnes que han debatut i entrevistat a titulats de màster de la Facultat de Lletres de la URV i que han parlat de la seva experiència als màsters i també de l’entrada al món laboral.

La URV ofereix la possibilitat de cursar diferents graus en l’àmbit de lletres i també aposta per la formació de postgrau a través dels màsters. Amb aquest debat s’ha volgut donar l’oportunitat de conèixer l’experiència d’antics alumnes que s’han especialitzat a la URV en comunicació estratègica, ensenyament del castellà com a llengua estrangera, arqueologia clàssica o traducció professional anglès-castellà.

Segons explica una de les coordinadores del projecte i encarregada de la producció i execució del debat “Som de Lletres”, Marta Montagut, aquesta campanya ha estat una forma de “posar sobre la taula” la importància de les ciències socials i de les humanitats en la societat: “La visió des de les ciències socials i humanístiques és una mirada del món més que necessària i, per tant, és important tenir gent molt ben formada en això.”

Participants al debat "Som de lletres" amb els participants (d'esquerra a dreta) Karen Fortuny, alumni de Máster en Arqueología Clásica, i Andrea Gil, Alumni del Màster en Traducció Professional Anglès-Castellà
Debat “Som de lletres” gravat al plató de televisió del campus Catalunya amb (d’esquerra a dreta) la titulada del Màster en Arqueologia Clàssica, Karen Fortuny, i la titulada del Màster en Traducció Professional Anglès-Castellà, Andrea Gil.

A través de la posada en comú de les diferents perspectives dels convidats s’expliquen els possibles treballs que es poden desenvolupar relacionats amb els estudis de lletres i la seva presència al nostre dia a dia. L’antic alumne del Màster d’Ensenyament de Llengües: Espanyol com Llengua Estrangera, Ángel Huete, explica que es dedica a ensenyar castellà a estrangers, a fer assessorament lingüístic i que, a més, col·labora amb les tasques d’edició i maquetació d’una revista científica.

També ha participat en el debat la titulada del Màster en Arqueologia Clàssica, Karen Fortuny: “En aquest moment de crisi que vivim, el suport principal al qual ha mirat la societat són les lletres. És la cultura, moltes vegades no quantificable, intangible i, per això, molt sovint menystenida.”

Debat "Som de lletres" al plató de televisó del Campus Catalunya
Debat “Som de lletres” gravat al plató de televisió del Campus Catalunya amb la presentadora i degana de la Facultat de Lletres de la URV, Iolanda Tortajada.

Maria Bargalló, coordinadora de la Comissió Acadèmica de Màsters de la Facultat de Lletres, on va néixer la idea de la campanya, explica que el motiu és “un sentiment clar de reivindicació de dir ‘Som de lletres’ en un sentit positiu i de translació del nostre sentiment de pertinença a aquesta facultat i de tot el que suposa impartir docència en aquests ensenyaments i investigar sobre aquests àmbits”. Montagut especifica que els docents no es dediquen només a fer classe sinó també a la recerca, la gestió, les activitats de divulgació o a atendre mitjans.

A més, tot i que es tracta d’una campanya puntual, Bargalló explica que és un lema que pot impulsar més accions. Precisament és així com s’ha creat la Comissió de Comunicació dins la Facultat de Lletres, amb l’ànim de “recollir i donar resposta a les necessitats de comunicació interna i externa del centre”, en paraules de la seva degana, Iolanda Tortajada.

Podeu veure el vídeo de la tertúlia al canal de YouTube de la Universitat.