18/11/2020

La Comissió Europea aprova el Màster Erasmus Mundus “Sustainable Catalysis” amb la participació de la Facultat de Química de la URV

Proporcionarà experiència en totes les àrees de la catàlisi per proposar alternatives més eficients, aprofitant l'expertesa en catàlisi homogènia de la URV, catàlisi heterogènia de la Universitat de Poitiers, i biocatàlisi de la Universitat d’Aveiro

La Universitat Rovira i Virgili és una de les tres universitats europees que impartirà el Màster Erasmus Mundus Sustainable Catalysis (SuCat) conjuntament amb la Universitat de Poitiers (França), que n’és la coordinadora, i la Universitat d’Aveiro (Portugal). Així va ser aprovat per la Comissió Europea el passat mes de setembre dins del programa Erasmus+. Hi participen com a entitats col·laboradores altres universitats, com les de McGill de Montreal (Canadà), Rio de Janeiro i Sao Paulo (Brasil); centres de recerca com l’IFPEN (França) o RAIZ (Portugal), i empreses com Adisseo, Clariant, L’Oreal i Solvay.

L’inici del màster conjunt Erasmus Mundus SuCat està previst per al setembre del 2021 i té una durada de dos anys. L’objectiu del programa formatiu és proporcionar experiència en totes les àrees de la catàlisi (homogènia, heterogènia i enzimàtica) dins de la química sostenible, aprofitant l’alt nivell d’expertesa en catàlisi homogènia de la URV, catàlisi heterogènia de la Universitat de Poitiers, i biocatàlisi de la Universitat d’Aveiro. Aquest programa explora fins a quin punt la química pot contribuir a una societat global sostenible, identificar aspectes crítics i proposar alternatives més eficients.

Els estudiants matriculats al programa Erasmus Mundus que segueixin l’especialitat de Catàlisi Homogènia, cursaran el segon any a la URV per seguir el màster Synthesis, Catalysis and Molecular Design, que es desenvolupa a la Facultat de Química en col·laboració amb l’ICIQ, i que a més d’estar acreditat amb excel·lència, té l’acreditació de la interacció docència-recerca excel·lent. Aquets estudiants obtindran el títol de la URV, el de la Universitat de Poitiers i el certificat Erasmus Mundus per les tres universitats del consorci.

El finançament, per valor de dos milions d’euros durant 5 anys, es destinarà principalment a la mobilitat dels estudiants i el professorat entre les universitats del consorci i les entitats col·laboradores.

El coordinador del màster és el professor Josep Manel Ricart (master.catalysis@urv.cat).