13/07/2016

La demanda per estudiar a la URV es manté estable

Les dades fetes públiques sobre la primera assignació de places universitàries a Catalunya per al curs 2016-17 indiquen estabilitat per a la URV. S'han assignat 3.138 estudiants, un 1,3% menys que l'any passat, que van ser 3.181, i l'ensenyament amb la nota de tall més alta per accedir-hi és la doble titulació de Bioquímica i biologia molecular i Biotecnologia, amb un 12,446

El dimarts 12 de juliol s’han fet públiques les dades de la primera assignació de places universitàries a Catalunya pel curs 2016-2017 i les corresponents notes de tall en cada estudi i centre universitari. Aquestes dades, resultat de la preinscripció dels estudiants que començaran estudis universitaris el pròxim curs, indiquen l’estabilitat en l’assignació d’estudiants a la Universitat Rovira i Virgili en aquesta primera ronda: 3.138 estudiants enguany enfront dels 3.181 del curs passat. La reducció a la URV és de l’1,3%.

Hi ha, doncs, una estabilitat en la demanda, que segueix essent alta, i la perspectiva de tenir un nombre de matriculats similar al del curs anterior. En el curs passat van entrar a la URV 3.015 estudiants nous.

El dimecres 13 de juliol comença la matrícula per aquests estudiants de primer curs a qui ja s’ha assignat plaça i el 26 de juliol es farà la segona assignació de places pels estudiants que hagin accedit a la matriculació aquesta primera ronda.

Els onze estudis de la URV més sol·licitats en primera preferència són: Medicina, amb 539 sol·licituds; Infermeria (Tarragona), amb 199 sol·licituds; Fisioteràpia, amb 169; Psicologia, amb 156; Infermeria (Tortosa), amb 132; Educació Primària (Tarragona), amb 119; Dret, amb 119; Administració i Direcció d’Empreses, amb 93; Treball social, amb 83; Educació social, amb 82; i Educació Infantil (Tarragona), amb 82.

Notes de tall

La doble titulació de Bioquímica i biologia molecular i Biotecnologia és l’ensenyament de la URV que exigeix una nota de tall més alta per accedir-hi, un 12,446, i està entre els 10 estudis del sistema universitari català amb les notes de tall més altes. Les notes de tall per sobre de 10 a la URV son, a més de Bioquímica i biologia molecular i Biotecnologia, Medicina, (12,296), Bioquímica i biologia molecular(11,084), Biotecnologia (10,617) i la doble titulació de Biotecnologia/Enginyeria informàtica (10,784). Hi ha nou estudis més en què cal tenir més de 8 per accedir-hi.

Podeu accedir a la informació completa de les notes de tall dels ensenyaments de la URV i els centres adscrits per al curs 2016-17:

Notes de tall 2016-17