29/04/2022

La doctoranda Kandeel Shafique representarà la URV a la fase interna que organitza Marie Skłodowska-Curie Actions per a la competició mundial Falling Walls

Es tracta d’una competició que ofereix l’oportunitat a investigadors i investigadores de presentar les seves idees i projectes més innovadors a la comunitat científica internacional

Falling Walls és una competició mundial i un fòrum de creació de xarxes, un escenari per a idees innovadores del món de la ciència, els negocis, les arts i la societat. Institucions acadèmiques i de recerca de tot el món organitzen cada any les seves pròpies competicions a nivell local i regional sota el paraigües de Falling Walls Lab. Els guanyadors de cada esdeveniment local es reuneixen per competir a la final anual, que aquest any tindrà lloc a Berlin del 7 al 9 de novembre, en el marc de la Cimera de la Ciència.

Per la seva banda, el programa Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) de la Comissió Europea ha organitzat una competició interna de Falling Walls. En aquesta competició s’han seleccionat 15 finalistes d’entre propostes d’investigadors i investigadores MSCA (incloent ITN, IF, RISE i COFUND) d’arreu del món, de totes les disciplines científiques. La doctoranda Kandeel Shafique, part del programa Martí i Franquès COFUND de la URV, adscrita al Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica, és una de les 15 finalistes. Ara, la Comissió ofereix a aquests seleccionats diverses sessions de formació per millorar les seves habilitats comunicatives i narratives abans de la competició final, així com suport professional per gravar un vídeo sobre la seva recerca.

Shafique viatjarà a París el proper 24 de maig per defensar la seva proposta. L’esdeveniment tindrà lloc a la Universitat Paris Science & Lettres i està emmarcat en les activitats de la Conferència de la Presidència francesa del Consell de la Unió Europea. Els participants hauran de presentar els seus treballs de recerca en tres minuts i respondre preguntes del jurat i del públic en directe. El jurat, format per experts acadèmics, empresarials, personal d’institucions de la Unió Europea, juntament amb el guanyador de Falling Walls Lab MSCA de l’any passat, nominarà tres finalistes més un premi del públic. Tots 4 finalistes rebran un premi, i el guanyador o guanyadora assistirà a la Gran Final de Falling Walls a Berlin, on competirà per convertir-se en un dels “Innovadors de l’any” en la categoria de Talents Emergents.

Kandeel Shafique és llicenciada en Biociències Aplicades per la Universitat Nacional de Ciències i Tecnologia Islamabad (NUST) i màster en Biologia per la Universitat de Ciències de la Gestió de Lahore (LUMS). Després de graduar-se, Shafique va treballar com a investigadora al NUST en un projecte industrial de desenvolupament de dispositius per a la detecció d’infeccions víriques. Els seus àmbits d’interès són la microbiologia i la immunologia i, en concret, la innovació i el desenvolupament de solucions bio-inspirades per millorar el sistema sanitari global. Supervisada per la doctora Beatriz Prieto Simón, ara Shafique està realitzant la seva tesi “Eines de diagnòstic ràpides i rendibles per combatre les malalties infeccioses” dins del programa de doctorat de la URV de Tecnologies per a Nanosistemes, Bioenginyeria i Energia. L‘objectiu de la seva tesi és crear una plataforma de detecció electroquímica altament sensible per al diagnòstic precoç d’agents infecciosos que causen malalties tant en humans com en animals.