04/10/2023

La Facultat de Ciències Jurídiques guardona dues estudiants pels seus treballs de recerca

El reconeixement s'emmarca en la segona edició dels premis a treballs de secundària relacionats amb els àmbits del Dret, les Relacions Laborals i els Recursos Humans i el Treball Social

La Facultat de Ciències Jurídiques ha resolt la convocatòria de la segona edició dels Premis a treballs de recerca de batxillerat i treballs de crèdit de síntesi de cicles formatius de grau superior presentats durant el curs acadèmic 2022-23. Aquesta convocatòria té com a finalitat intentar motivar a l’alumnat dels centres de secundària a tenir el primer contacte amb els àmbits del Dret, les Relacions Laborals i els Recursos Humans o el Treball Social, abans de matricular-se a la universitat, així com reconèixer aquells treballs que destaquin per l’excel·lència en aquestes disciplines.

En aquesta edició, s’hi van presentar fins a sis treballs. Els estudis d’ambdues guardonades pertanyien a la categoria de l’estudi del Dret. Rut Sans Peig, alumna de l’Institut Terra Alta, de Gandesa, ha rebut el premi pel seu treball d’investigació “La gestació subrogada: un conflicte social”, tutoritzat per la professora Dolors Clua Cantarell.

L’alumna Rut Sans Peig, recull el diploma acompanyat de Dolors Clua, tutora del treball, i Anna Martín, directora de l’Institut Terra Alta, i del degà i la videdegana de l’FCJ, Antoni Pigrau i Ángeles Galiana.

Per la seva banda, l’alumna Aura Urquizu Villares, de l’Institut Tarragona, ha rebut un diploma de reconeixement pel seu estudi “Llibertat vs. control. L’enregistrament d’imatges i sons a través de sistemes d’intel·ligència artificial i la protecció de les dades de caràcter personal”, tutoritzat pel professor Abraham Guillén Villar.

L’alumna Aura Urquizu, acompanyada d’Abraham Guillén, tutor del seu estudi, i Marta Vallinoto, directora de l’Institut Tarragona.

Actualment, les dues estudiants guardonades han començat la seva trajectòria acadèmica a la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV, cursant el grau en Dret i la doble titulació de grau en Dret i Relacions Laborals i Recursos Humans, respectivament.