16/11/2015

La Facultat de Química inaugura el curs 2015-16

El centre ha inaugurat oficialment el curs el divendres, 13 de novembre. La química inorgànica, a la lliçó inaugural, els millors estudiants que enguany comencen els seus estudis i el professorat que ha complert 25 anys de dedicació a la Facultat, han estat els protagonistes de l'acte

D'esquerra a dreta, el vicerector Josep Manel Ricart, el conferenciant Antonio Valero; les estudiants Andrea Ruiz i Daphne Jumilla; la degana Yolanda Cesteros, Marc Fargas de l'AEQT i Itziar Ruisánchez, secretària de la Facultat.

La inauguració de curs a la Facultat de Química s’ha fet, com és habitual, prop del dia de St. Albert Magne, patró de la química, que ha estat el diumenge 15 de novembre .

A la mesa de l’acte han estat el vicerector de Política Científica i de Recerca i professor del centre, Josep Manel Ricart; el president de la Comissió de Comunicació de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), Marc Fargas; la degana de la Facultat, Yolanda Cesteros; i la secretària del centre, Itziar Ruisánchez.

La llicó inaugural l’ha pronunciat Antonio Valero, director general del Centro de Investigación de Recursos y Consumos Energéticos (CIRCE) de la Universitat de Saragossa, titulada:”La química inorgánica y el fin de las nuevas tecnologías”.

Antonio Valero, durant la seva intervenció.
Antonio Valero, durant la lliçó inaugural.

En l’acte s’ha entregat el premi als estudiants amb millor nota d’accés que han iniciat estudis a la Facultat en aquest curs 2015-16, que consisteix en un diploma i un lot de llibres per als estudis. Són: Andrea Ruiz, del grau de Química, Daphne Jumilla, del doble grau de Biotecnologia-Bioquímica i Biologia Molecular; i Clàudia Peregrina, del grau de Bioquímica i Biologia Molecular.  També s’ha fet un reconeixement a tres professores que han complert 25 anys de dedicació a la Universitat, que són: Maribel Matheu, Anna Masdéu i Rosa M. Solé.

El conferenciant Antonio Valero és un científic destacat. Catedràtic d’Enginyeria Energètica de la Universidad de Zaragoza, és director general de la Fundació CIRCE i director de l’Institut CIRCE. El Centre està format aproximadament per 150 investigadors i 50 persones d’administració i gestió,  dedicades a la investigació en eficiència dels recursos i sistemes energètics renovables, amb més de quaranta projectes europeus actualment en desenvolupament. Antonio Valero ha rebut molts reconeixements internacionals.

Com a cloenda de l’acte, la colla universitària Pataquers ha aixecat castells, al Pati de les Oliveres del campus Sescelades.