22/04/2022

La Festa Major de la Facultat de Lletres tindrà lloc del 25 al 28 d’abril

LletraFest tindrà accions poètiques, rutes guiades, vermut popular i un concert final del grup Buhos

LletraFest, la Festa Major de la Facultat de Lletres de la URV, és l’acte central de la commemoració del 50è aniversari dels estudis de lletres a Tarragona. La festa ha estat co-organitzada entre el centre i el col·lectiu d’estudiants Alma Mater, amb la idea que tota la comunitat universitària gaudeixi de tota mena d’activitats que es faran entre el dilluns 25 i el dijous 28 d’abril al campus Catalunya.

Amb els anys es va perdre la festa que solien celebrar els estudiants i amb motiu de l’aniversari aquest any es recupera amb més ganes que mai com a colofó dels actes de celebració que al llarg d’aquests mesos ja s’han anat duent a terme.

Hi haurà una marató de Kahoots, accions poètiques, rutes guiades i concerts, entre d’altres activitats, que es poden consultar al programa. Els actes més destacats són:

Dilluns 25, a les 10 h, el pregó de benvinguda de la LletraFest, a càrrec de la degana Iolanda Tortajada, Pere Navarro i Verónica Povedano, del col·lectiu Alma Mater, i la degana de la Facultat de Química (centre que també fa mig segle), Yolanda Cesteros. En aquest acte de benvinguda també s’anunciaran els premiats dels concursos del disseny de punts de llibre i dels microrelats “Lletres amb molta química”.

Dimarts 26, es projectaran 11 treballs audiovisuals d’exestudiants de la Facultat de Lletres i es durà a terme un col·loqui amb els seus autors i autores, on es podrà conèixer de primera mà com ha estat l’experiència de guanyar reconeixement i premis a nivell nacional i internacional. Destacarà el curtmetratge Tótem Loba, que ha estat guardonat amb un Goya a Millor Curtmetratge de Ficció 2022, on l’alumni Lorena Pagès (llicenciada en Comunicació Audiovisual) n’és la directora de fotografia.

Dimecres 27, Albert Pagà, “Berti” a xarxes socials i estudiant de Comunicació Audiovisual, realitzarà un monòleg, i a la tarda hi haurà el Cercle de Lectura “Enre birres i llibres” dedicat a comentar 1984 de George Orwell.

Dijous 28 se celebraran la ruta històrica per Tarragona, a càrrec del professor del Departament d’Història i Història de l’Art, Joaquín Ruiz de Arbulo, i la ruta literària de Maria Aurèlia Capmany, amb Magí Sunyer, professor del Departament de Filologia Catalana.

El gran concert de final de festa major es realitzarà a partir de les 18:15 h al Camp de Mart, on la comunitat universitària i la ciutat podrà cantar i ballar al ritme del conegut grup català Buhos, dels teloners Els Amics de Manel i d’una sessió de DJ’s.

Podeu mantenir-vos informats a través dels comptes de Twitter i Instagram de la Facultat de Lletres.