19/01/2015

La Generalitat cedeix a la URV els terrenys del Complex Sant Jordi, per una residència i un complex esportiu

La Generalitat cedeix a la URV els terrenys del complex Sant Jordi durant 75 anys, per impulsar una residència universitària i un complex esportiu. Les instal·lacions esportives serviran inicialment pels Jocs del Mediterrani, Tarragona 2017

Les instal·lacions després passaran al servei de la ciutat i la comunitat universitària.

La Generalitat de Catalunya ha aprovat el dimarts, 20 de gener cedir a la URV el dret de superfície dels terrenys de l’antic complex Sant Jordi, entre l’avinguda President Companys i l’avinguda Andorra de Tarragona, per un període de 75 anys. Aquesta cessió condiciona l’ús dels terrenys a dues finalitats: residència universitària i instal·lacions esportives.

Per la Universitat la disposició d’una residència universitària és prioritària per resoldre la demanda d’allotjament existent entre membres de la comunitat universitària i, en especial, per reforçar l’atracció de talent, tant nacional com internacional, oferint facilitats d’allotjament a l’entorn de la Universitat. Aquesta és una oportunitat de complementar els projectes pendents en aquest àmbit.

D’altra banda, les instal·lacions esportives que s’han de construir serviran inicialment per la celebració d’algunes competicions dels Jocs del Mediterrani 2017 que organitza la ciutat de Tarragona. Un cop celebrat aquest esdeveniment, les instal·lacions esportives s’adequaran per l’ús de la ciutadania en general, amb una disposició preferent per a la comunitat universitària.

Els terrenys cedits corresponen a una finca de 7.315,61 m2 situada al número 5 de l’avinguda del president Lluís Companys de Tarragona, que estava adscrita al Consell Català de l’Esport i que ara se cedeix a la URV per un període de 75 anys. L’actuació s’emmarca en el protocol d’intencions signat el mes de juny passat entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Tarragona, per celebrar els XVIII Jocs Mediterranis Tarragona 2017.

En els pròxims dies la Universitat haurà de concretar les condicions i detalls del projecte i la fórmula econòmica i financera per tirar-lo endavant, tenint en compte el calendari dels Jocs del Mediterrani.

Teniu més informació aquí.