20/10/2017

La gestió del multilingüisme a la docència universitària centra la Trobada de Serveis Lingüístics

La URV ha acollit els dies 19 i 20 d’octubre la XX Trobada Fòrum Vives de Serveis Lingüístics de la Xarxa Vives

La sessió inaugural de la trobada va comptar, ahir dijous 19 d’octubre, amb la presència de la subdirectora general de Política Lingüística de la Generalitat, Marta Xirinachs, el rector de URV, Josep Anton Ferré i el vicepresident I de la XVU, Francesc Xavier Grau. A continuació, el professor de la URV Miquel Àngel Pradilla i director de la Xarxa CRUSCAT-IEC, va presentar la ponència titulada “La distribució funcional de llengües: una estratègia (necessària) per a la gestió del multilingüisme a la Universitat”. Acte seguit, es va celebrar la taula rodona titulada “Com afrontem els reptes de promoure el català i l’anglès a la docència universitària?”, moderada per Jordi de Bofarull, del Servei Lingüístic de la URV.

La segona de les jornades avui divendres, 20 d’octubre, ha estat dedicada a posar en comú i analitzar les experiències de planificació lingüística de les universitats i la seua incidència en els usos docents. Una vegada exposades les diferents realitats sota el format de “Comunicació d’experiències”, Rosa Calafat, del Servei Lingüístic de la UIB, Sergi Linares, del Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV, i Conxa Planas, dels Serveis Lingüístics de la UB, han participat en un debat sobre les característiques que han de presentar els projectes de planificació lingüística per promoure de manera efectiva els canvis desitjats en l’àmbit docent.

A la trobada han assistit membres dels serveis lingúístics de totes les universitats de la Xarxa Vives.

Des de l’any 1989, els serveis lingüístics universitats dels territoris de parla catalana realitzen trobades per a compartir experiències i analitzar temes concrets d’interès comú. A partir de la constitució de la Xarxa Vives d’Universitats, l’any 1994, les trobades han passat a desenvolupar-se amb caràcter bianual en el si de l’associació, emmarcades com a Fòrum Vives. La Xarxa Vives agrupa les universitats de l’àrea de parla catalana.

Més informació:

XX Trobada de Serveis Lingüístics Universitaris