06/04/2017

La gestió i la protecció de les dades, tema central de la Jornada d’Economia de la Salut

La vuitena edició de la jornada que s'ha fet a la Facultat d'Economia i Empresa ha reunit professionals i acadèmics de diferents disciplines

Un moment de la taula rodona en què s'han explicat cinc experiències del territori.

Enginyers, metges, estadistes i economistes, entre d’altres, s’han trobat aquest dijous a la URV per tractar de la importància de les dades en la presa de decisions en matèria de salut, el tema que ha centrat la vuitena edició de la Jornada d’Economia de la Salut i Gestió de les Institucions Sanitàries que coordina Misericòrdia Carles, investigadora principal del Grup de Recerca en Anàlisi Econòmica de la Salut.

Durant la primera part de la jornada hi ha intervingut el professor Josep Domingo, responsable de la Càtedra Unesco en Privadesa de Dades, que ha posat de manifest la necessitat del conèixer conceptes bàsics  abans d’implantar qualsevol aspecte relacionat amb el volum de dades. Hi ha participat també Marta Pratdpàdua, de TICSalut, que ha presentat un model d’acreditació de les aplicacions mòbils de salut. Aquest any, les comunicacions s’han fet a través d’una taula rodona en què s’han exposat cinc experiències en gestió i tractament de dades del territori i s’ha explicat què fan en el camp de la informació i de les dades el Servei d’Emergències Mèdiques, l’Hospital Universitari Pere Mata, el CatSalut, l’ICS i el servei de Gestió Integral Sanitària i Assistencial (GINSA).

En la cloenda de les jornades s’ha destacat la necessitat de treballar de forma interdisciplinar:  “Fan falta estadistes per analitzar el volum de dades, enginyers que construeixin models matemàtics i economistes que interpretin els termes relacionats amb els costos. I és necessària la col·laboració entre els professionals assistencials i els no assistencials, sense la qual és impossible posar-ho en marxa” apunta  Misericòrdia Carles.  Al territori, per exemple ja existeixen col·laboracions entre la Càtedra en Privadesa de Dades i l’Hospital Pere Mata en aquest sentit, mentre que el Grup de Recerca en Anàlisi Econòmica de la Salut de la URV també col·labora amb el catSalut

La d’avui és una trobada entre tots els agents de Tarragona i les Terres de l’Ebre, un fòrum per debatre un tema concret i compartir experiències, que se celebra cada dos anys.