20/06/2017

La Guilin Tourism University i la URV consoliden la col·laboració

Aquesta universitat xinesa i la URV van signar un conveni marc per ampliar els camps de cooperació

Imatge de conjunt de tots els responsables que van intervenir en el conveni.

Cheng Daoping, rector de la Guilin Tourism University, i Josep Anton Ferré, rector de la URV, van subscriure un conveni-marc de col·laboració el dia 13 de juny, al Rectorat. Les dues universitats ja havien encetat la col·laboració, perquè en aquest curs que ara acaba un estudiant d’aquesta universitat xinesa ja ha fet el 3r curs dels seus estudis a la URV, seguint el Curso universitario de Lengua española: Español y Cultura / Español y Negocios. El curs forma part del programa formatiu per a estudiants xinesos del Centre d’Estudis Hispànics de la URV, que en aquest curs ha implicat 86 estudiants d’onze universitats de Xina.

Els dos rectors, durant la signatura del conveni.

Amb el conveni s’obre la possibilitat de treballar conjuntament, en la mesura dels recursos disponibles de cada universitat, en l’intercanvi d’estudiants, personal docent i investigador, administratiu i de suport tècnic; col·laborar en programes d’àmbit científic o tècnic d’interès per ambdues parts; i establir fórmules d’ajuts al personal de les dues institucions a través de la concessió de beques d’estudi i de recerca. El conveni té una vigència de quatre anys, prorrogable pel mateix període.

Per al curs que ve 2017-18, està previst que vuit estudiants xinesos d’aquesta universitat segueixin el Curso universitario de Lengua española: Español y Cultura / Español y Negocios a la URV. La Guilin Tourism University, d’una grandària similar a la de la URV i ubicada a Guilin, imparteix ensenyaments relacionats amb el món del turisme.

La relació entre la URV i la universitat xinesa es va iniciar gràcies a una visita dels professors Antoni Nomdedeu i Àngel Urquizu de la URV, agents per a Àsia, col·laboradors del vicerectorat d’Internacionalització.