04/10/2023

La Mostra d’Emprenedoria Universitària confirma el bon estat de salut reunint casos d’èxit i nous projectes

La URV ha acollit la jornada, en què una empresa que ha creat una aplicació per centralitzar els registres mèdics personals ha guanyat el concurs Pitch

Els participants en el concurs Pitch d'emprenedoria universitària

L’emprenedoria universitària catalana manté un gran estat de salut, amb casos d’èxit consolidats i diversitat de nous projectes empresarials. És una de les conclusions que es pot extreure de la segona Mostra d’Emprenedoria Universitària, celebrada aquest dimecres a la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili, organitzadora de l’acte a través de la Càtedra d’Emprenedoria juntament amb la Universitat de Lleida. Sota el paraigües de la Xarxa d’Emprenedoria Universitària, ha comptat amb la participació de totes les universitats catalanes i una àmplia presència d’estudiants interessats en conèixer l’experiència i els projectes dels emprenedors sorgits de les universitats.

L’objectiu principal de la jornada és “donar visibilitat i posar en comú tot el que es fa a les universitats al voltant de l’emprenedoria, per compartir problemàtiques i reptes i buscar solucions conjuntes”, tal i com assegura Xavier Càmara, director de la Càtedra d’Emprenedoria de la URV, segons el qual “qualsevol punt de trobada en què antics alumnes expliquen als actuals les seves experiències és molt motivador i enriquidor, sobretot perquè els treu moltes pors i els empodera”.

Després de la conferència a càrrec de Mireia Trepat i Miquel Antolín, socis fundadors de l’exitosa empresa derivada de la URV Freshly Cosmetics, consolidada als mercats internacionals gràcies a la venda online i que preveu tenir oberts properament al voltant de vint llocs de venda físic, l’acte central de la jornada ha consistit en un concurs Pitch, en què una empresa sorgida recentment de cadascuna de les universitats catalanes ha explicat el seu projecte en dos minuts. Les votacions del públic assistent, a través d’una aplicació, han donat guanyadora l’empresa representant de la Universitat Oberta de Catalunya, My Medic Eye, de Yael Azagury i Josep Ponsà, que s’ha endut 1.000 euros. L’empresa es basa en una aplicació que permet mantenir tots els registres mèdics personals en carpetes i rebre alertes de cites mèdiques i medicació.

Marta Sol Molina, de NeedCarHelp, representant de la URV, durant la seva presentació

La representant de la URV ha estat NeedCarHelp, fundada per Marta Sol Molina, empresa dedicada a la revisió de cotxes de segona mà, que fa d’intermediari entre el venedor i el comprador per assegurar que el vehicle estigui en bones condicions. “El concurs és un bon reflex del que sorgeix del món universitari, l’essència del que s’hi cou, i demostra que hi ha molta diversitat i qualitat en els projectes”, explica Càmara. Cada participant ha rebut un guardó amb plàstic reciclat i sostenible creat per Néstor Catalán, de l’empresa Plastic People.

La jornada ha conclòs amb quatre tallers adreçats als estudiants assistents, amb consells i explicacions de representants d’empreses consolidades. Adrián Garcés, exestudiant de la URV i representant de l’empresa Petits Enginyers, que organitza activitats de ciència i tecnologia a mida, ha parlat de com aprofitar la intel·ligència artificial en el món empresarial. Mireia Sebastià, de Coronex, ha explicat en què consisteix l’eina d’innovació Design Thinking a l’hora de crear i reorientar una idea, mentre que Pere Ardiaca, d’INVELON, que ajuda les empreses a créixer a través de la tecnologia 4.0, ha descrit les oportunitats que ofereixen les tecnologies de realitat virtual i augmentada. Finalment, Tània Sala, de Núvol Blanc (agència de màrqueting i publicitat), ha ofert una explicació de com comunicar, generar, connectar i vendre a través d’Instagram Reels.

Mireia Sebastià, durant un dels tallers impartits a la part final de la jornada