09/04/2019

La professora Maria Cinta Bladé ha traspassat

L'enterrament serà dimecres 10 d'abril a les 10:30 h a l'església de Rasquera

Maria Cinta Bladé Segarra, de 60 anys i nascuda a Rasquera, ha traspassat aquest dilluns 8 d’abril. Era Catedràtica d’Universitat i professora distingida del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV. Exercia la seva docència principalment a la Facultat de Química, on  va ser coordinadora del  màster en Nutrició i Metabolisme i directora del mateix departament.

Com a investigadora, Cinta Bladé era membre del Grup de Recerca en Nutrigenòmica. La seva recerca se centrava en l’àmbit de la nutrició i el metabolisme, i va destacar pels seus treballs sobre l’efecte de les proantocianidines sobre el metabolisme lipídic i la importància dels ritmes circadians i els productes de proximitat en el correcte funcionament de l’organisme.

Els seus companys del departament ressalten que era molt estimada i valorada pel seu esperit positiu, amigable i social, qualitat que la feien una peça clau al departament de Bioquímica i Biotecnologia.

L’enterrament serà dimecres 10 d’abril a les 10:30 h a l’església de Rasquera.

2 replies

1. F. Javier Casado - Director |

Des del Departament de Bioquímica i Biomedicina Molecular de la Universitat de Barcelona, volem manifestar a la família, amics i companys de la Cinta el nostre més sentit condol en aquests moments tant trists.

2. Jesús Brezmes Llecha |

Estimada Maria Cinta: Estiguis on estiguis segur que et tractaran molt bé. Si existeix la justícia universal i atemporal simplement t’han de tractar tan bé com tu ho vas fer amb totes les persones que van gaudir de la teva companyia i relació personal i/o professional en aquest món. Gaudeix (no descansis) en pau d’aquest viatge tot el que et mereixes, et porti a on et porti! Una gran abraçada!