11/02/2020

La UNIRUN, la Cursa de les Universitats, es farà el diumenge 1 de març

La participació és oberta a tothom. Hi ha temps per inscriure's fins al 25 de febrer

Representants de les 12 universitats catalanes amb les samarretes que les identifiquen, i Pau Navarro, jugador d'handbol que exerceix de padrí de la 6a edició de l'UNIRUN.

La 6a edició de l’UNIRUN, la Cursa de les Universitats, es farà el proper 1 de març, diumenge, a les ciutats de Barcelona i Sant Adrià del Besòs. La prova promoguda per les 12 universitats catalanes de la mà de l’ECU (Esport Català Universitari) és oberta a estudiants, alumni, professorat, personal d’administració i serveis, familiars i simpatitzants d’alguna de les universitats catalanes. La inscripció es pot fer al web de la cursa, Unirun.cat, fins al dia 25 de febrer o fins que s’arribi a la xifra de 5.000 participants.

La UNIRUN arrencarà a les 9:30 h des del Parc dels Auditoris del Fòrum. La competició tindrà lloc en un circuit de 6.779 metres, que és exactament la distància de la clàssica competició de rem anglesa entre les Universitats d’Oxford i Cambridge.

Els participants han de dur la samarreta de la Universitat a la qual representen i que faciliten els organitzadors a la Fira del Corredor, que se celebrarà a la planta adidas del Corte Inglés de l’Avinguda Portal de l’Àngel, el divendres 28 de febrer i el dissabte 29 de febrer, de 10 a 20h.

El padrí de la sisena UNIRUN és Pau Navarro, estudiant de la Universitat Autònoma de Barcelona, internacional júnior i una de les promeses emergents de l’handbol espanyol, que va patir un accident de cotxe al setembre de 2018. Després de molts mesos a l’hospital, recuperant-se de les ferides, i un llarg procés de rehabilitació a l’Institut Guttmann, han fet que en Pau es plantegi nous reptes per al futur.

La UNIRUN col·labora enguany amb els Programes Socials de la Fundació Autònoma Solidària. L’acció social universitària, que compta amb la participació voluntària d’estudiants, contribueix a la reinserció social de persones internes en centres penitenciaris; fa més amena l’estada d’infants ingressats en centres hospitalaris; acompanya persones refugiades; i garanteix la igualtat d’oportunitats d’infants i joves que es troben en una situació de desavantatge educatiu.

La cursa es va presentar ahir a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona i es farà amb el suport de la Secretaria General de l’Esport, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, el patrocini d’adidas i organitzada per Gaudium Sports. A la presentació van ser-hi presents representants de les 12 universitats participants: Universitat de Barcelona; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Lleida; Universitat de Girona; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Ramon Llull; Universitat Oberta de Catalunya; Universitat de Vic; Universitat Abat Oliba CEU, i Universitat Internacional de Catalunya.