17/05/2016

La Universitat d’Estiu 2016, oberta a tothom

La XXI edició de la Universitat d'Estiu, que es fa de maig a juliol, arriba en forma de jornades sobre temàtica molt diversa i a tot el territori, a través del Campus Extens de la URV. Es pretén despertar l'interès i iniciar els participants en la temàtica escollida i la matrícula està oberta fins al moment de l'inici de l'activitat

Professor i alumnes, en el curs La Tarragona Medieval.

La XXI Universitat d’Estiu ha programat 36 jornades de 5 hores de caràcter molt divers, en forma de conferències, taules rodones o tallers, per contribuir a la formació de les persones. Van adreçades al públic en general que estigui interessat en una determinada matèria, no cal tenir títol universitari per seguir-les i algunes poden interessar als estudiants de secundària. Es fan de maig a juliol a onze municipis del territori, gràcies al Campus Extens de la URV, de manera que estan a l’abast de tots els ciutadans de la demarcació de Tarragona.

Hi ha jornades de moltes àrees de coneixement. N’hi ha que proporcionen continguts que són continuació dels que s’adquireixen a l’aula (són els Temes URV), com “Els drets de ciutadania: del passat al futur”; o “Violència extrema: psicopatia versus psicopatologia, avaluació i intervenció”. Altres traslladen continguts de recerca (les jornades Experimenta URV), com les dedicades a la mesura i avaluació de la qualitat de l’aire, o al diagnòstic ambiental aplicat. Hi ha Jornades dedicades a l’educació per la sostenibilitat o les noves perspectives sobre l’accés a l’habitatge, que difonen continguts que són resultat de la tasca de les Càtedres URV (URV difon).

uestiuimatgecos092

Jornades sobre salut i jornades pràctiques

Sota l’epígraf de Tastets URV s’han programat jornades de contingut molt variat: des de “Prèmiere per edició de vídeo”, “Gènere i cultura audiovisual”, “La Tarragona medieval”, “Aprendre a mirar la ciutat”, sobre Reus, Introducció a l’astronomia pràctica d’aficionat”, o la dedicada a la gastronomia molecular i els seus secrets. Altres propostes se centren en la salut, com les que tracten de l’oli d’oliva i la dieta mediterrània, la ressonància interior, la relació entre microbiota intestinal i salut mental, o la de treballar amb l’autoestima i l’educació emocional. Altres són de caràcter pràctic, com la jornada titulada “Parlar en públic més enllà de les aules”, que sempre té molt èxit, el taller de dietètica saludable i planificació de menús setmanals o la que tracta de la visibilitat online per a restauració.

Els municipis on es fan les jornades, a més de les ciutats on hi ha campus, a Tarragona, Reus, Tortosa i Vila-seca, són: Cambrils, Amposta, La Fatarella, Móra d’Ebre, La Sènia, Torredembarra i Valls. El cost de la matrícula de les jornades és assequible a tothom.

La Universitat d’Estiu de la URV es fa dins el marc de la Xarxa Vives, que facilita el reconeixement acadèmic de les activitats que es fan a totes les universitats membres. La iniciativa ha comptat sempre amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona.

Més informació:

Universitat d’Estiu de la URV