26/12/2014

La URV, a la vicepresidència de la xarxa internacional Red Equality

El Consell de Govern ha aprovat l’adhesió de la Universitat a la xarxa Equality de cooperació per a la igualtat de gènere, que es reunirà a la URV al mes de febrer

Reunió de constitució de la xarxa Equality

Red Equality treballa per la millora en les condicions en què les dones es desenvolupen en l’àmbit laboral.

Ja és operativa i es fixa tres objectius: promoure l’intercanvi d’experiències i capacitacions entre les universitats participants en pro de la igualtat de gènere; impulsar el desenvolupament de bones pràctiques i la sistematització de lliçons apreses entre instàncies llatinoamericanes i de la resta del món; i crear una plataforma d’educació per a la capacitació i l’intercanvi entre les institucions que promogui bones pràctiques per al foment de la igualtat de gènere en els països.

La URV serà membre del comitè executiu de la xarxa de cooperació durant dos anys i acollirà la primera reunió de l’òrgan de direcció el proper mes de febrer. Així ho van aprovar les institucions sòcies del projecte internacional Equality a Àustria, ja que la xarxa és un dels resultats d’aquest projecte finançat pel programa ALFA III de la Unió Europea en el qual ha participat la URV.

El projecte EQUALITY ha finalitzat aquest mes de desembre amb l’acompliment dels objectius fixats. La universitat ha coordinat l’activitat d’elaboració de Plans d’Igualtat en les 22 universitats sòcies, 10 de les quals ja l’han aprovat i l’estàn implementant, 6 més l’han redactat i estan en vies d’aprovar-lo, 5 més estan en procés de redacció i 1 es troba en la fase de diagnòstic.