03/07/2019

La URV acull cursos de formació per a professorat de secundària

Aquesta primera setmana de juliol es duen a terme els quatre primers cursos del programa Aprofundiments destinats a professors i professores de secundària. Durant tota la setmana assisteixen a les classes i laboratoris de la URV on reben classes de la mà de personal investigador de la Universitat, que imparteix els cursos de formació per al professorat. Aquesta iniciativa té per objectiu generar, difondre, i compartir coneixement.

Els cursos de  30 hores que s’imparteixen aquest juliol són: Com elaborar, tutoritzar i avaluar el treball de recerca al batxillerat; Introducció al WIMS; La Internet de les coses, i Com fer una producció d’un curtmetratge o d’un documental amb alumnes. El proper octubre s’impartirà el curs de quinze hores La gramàtica a l’aula: conceptes i recursos.

Els professors posant en pràctica el que han après durant les dues primeres sessions.

El programa Aprofundiments està organitzat pel Centre d’Atenció a l’Estudiant i l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat, i s’emmarca dins del programa d’actuacions col·laboratives entre secundària i la URV.

D’altra banda, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) organitza un any més diversos cursos d’estiu adreçats als docents en actiu de qualsevol centre docent de Catalunya. La majoria de cursos s’adrecen a professors de secundària, però també n’hi ha alguns per a mestres de primària. A les comarques de Tarragona els cursos tenen lloc aquesta setmana al campus de les Terres de l’Ebre i al campus Sescelades i s’organitzen en col·laboració amb la Facultat de Química.

Una imatge del campus de les Terres de l’Ebre d’aquest dilluns, amb el professor col·laborador del CESIRE-CDE, Josep Corominas,

L’objectiu principal és aportar recursos al professorat de secundària per a l’aplicació del mètode científic als centres de secundària. És la primera vegada que aquest curs d’experimentació científica, que també s’imparteix al campus Sescelades, s’organitza al campus ebrenc. “Experimentar desperta molt més les emocions de l’alumnat i això fa que el seu aprenentatge sigui més significatiu, per això és interessant que els professors del territori puguin tenir accés a activitats com aquesta”, apunta Francesc Garcia, professor de ciències del Grau d’Educació Primària del campus Terres de l’Ebre i coordinador d’aquestes jornades a Tortosa.

El curs té una durada de trenta hores repartides en cinc dies de dilluns 1 a divendres 5 de juliol. Divendres es farà una sessió conjunta al campus Sescelades, una jornada de cocreació de propostes didàctiques per a l’aula, on reflexionar sobre l’aprofitament d’aquests recursos a l’aula i dissenyar en petits grups d’interès una activitat de ciències on aplicar-los.