11/12/2020

La URV acull per primer cop l’Olimpíada Matemàtica

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria serà la seu de la fase catalana d'aquesta competició, que es farà entre avui i demà i que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques

L’Olimpíada Matemàtica és un concurs internacional que arriba aquest any a la 57a edició i en el que participen estudiants d’ESO, Batxillerat o cicles formatius que tenen un alt coneixement de la matèria. Enguany, per primer cop, l’ETSE, a través del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV, col·labora amb l’Olimpíada com a seu de la fase local, que es farà entre avui i demà i en la que participaran estudiants que des del mes d’octubre han estat fent sessions preparatòries per a aquesta competició. La fase catalana de l’Olimpíada està organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques i es fa simultàniament a Tarragona, Lleida, Girona i Barcelona.

Les proves es faran de forma presencial a l’aula 207 de l’ETSE, que s’ha habilitat tenint en compte les mesures de prevenció contra la COVID-19. Els exercicis plantejats tindran una durada de tres hores i mitja per sessió -començaran divendres a la tarda i continuaran dissabte al matí-. Els participants hauran de resoldre problemes d’alta dificultat i els tres primers classificats guanyaran una medalla, un premi en metàl·lic i podran participar a la fase nacional.

Les Olimpíades volen promoure els estudis matemàtics, i també són una oportunitat per donar a conèixer la Universitat a estudiants i centres de secundària.