24/10/2016

La URV acull un examen internacional per acreditar avaluadors de cervesa

Tretze persones provinents d’arreu de l’estat espanyol i de Portugal s’han examinat aquest dissabte al matí per obtenir una acreditació que els certifica com avaluadors de cervesa, és a dir, que poden fer-ne tastos i participar en concursos per donar la seva opinió i avaluar el producte de forma oficial. La prova forma part del programa Beer Judge Certification Program (BJCP). Per primera vegada aquest examen s'ha fet a la Facultat d’Enologia de la URV

La part pràctica es va fer aquest dissabte, a la sala de tast de la Facultat d'Enologia.

Es tracta d’exàmens que es fan arreu del món durant l’any i que per primera vegada arriben a la demarcació de Tarragona. El professors del màster de begudes fermentades de la URV i membre acreditat del BJCP, Albert Barrachina és qui ha fet la petició per tal que aquesta prova es faci a la Facultat d’Enologia de la Universitat.

Les persones que han fet la prova aquest dissabte han hagut d’aprovar prèviament un examen teòric i han passat ara la part pràctica en la qual han hagut de tastar sis cerveses durant una hora i mitja. Cinc d’aquestes han estat cerveses catalanes, i una altra una de belga i han hagut de fer-ne la descripció i valorar-se aspectes sensorials, visuals i sensorials entre altres. Els participants han estat examinats per dos jutges certificats un dels Estats Units i una d’italiana que s’han desplaçat a Tarragona expressament per aquesta prova. Pels resultats ara, s’hauran d’esperar uns cinc mesos.

El Beer Judge Certification Program  a ser fundat el 1985 i actualment té 5.900 jutges en actiu. Aquest programa vol fomentar la comprensió i apreciació de diversos tipus  de cervesa així com  desenvolupar eines estandarditzades, mètodes i procediments per poder-ne fer una avaluació estructurada i una classificació. Es tracta d’una organització nord-americana sense ànim de lucre que es dedica a certificar de forma oficial a jutges de cervesa artesanal. Aquests, al seu torn, són categoritzats en diversos nivells segons els seus coneixements en l’avaluació organolèptica de les cerveses.  La certificació del BJCP està molt ben considerada entre els professionals del sector que volen convertir-se en jutges ja que aquesta organització gaudeix d’un gran prestigi a nivell internacional.