28/06/2023

La URV commemora el dia de l’Orgull LGTBIQ+

La Xarxa d’Universitats per la Diversitat, de la qual forma part la URV, reivindica la necessitat de promoure polítiques de diversitat interseccionals en el sistema universitari

Lectura del manifest de la Xarxa d’Universitats per la Diversitat i hissada de la bandera arc iris amb motiu del 28-J al rectorat.

La Universitat Rovira i Virgili celebra aquest dimecres el dia de l’Orgull LGTBIQ+, que ha començat amb la hissada de la bandera de l’arc de Sant Martí davant de l’edifici del rectorat. Durant l’acte s’ha llegit el manifest elaborat per les universitats que integren la Xarxa d’Universitats per la Diversitat, entre elles la URV.

El manifest reclama la necessitat d’apostar per polítiques de diversitat interseccionals en el sistema universitari: “Hem de fomentar el coneixement de la realitat de les persones LGTBIQA+, les persones racialitzades i les persones amb diversitat funcional i cognitiva. S’ha de fer mitjançant la promoció de recerques de qualitat sobre diversitat i incloent en l’oferta formativa aquests valors de manera transversal”.

Així mateix, la Xarxa d’Universitats per la Diversitat mostra en el document la seva “preocupació per l’increment dels discursos en contra de les òptiques dels Drets Humans”. En aquest sentit, el manifest reivindica que “la Universitat com a institució educativa ha de continuar fomentant una capacitat crítica, reflexiva i analítica que permeti la transformació per a construir una societat més habitable per a totes les persones”.

Lectura del manifest de la Xarxa d’Universitats per la Diversitat al rectorat de la URV.

Durant aquest 28-J es faran diferents accions a les xarxes socials de la Universitat sota el lema “La URV es fa visible” amb la intenció de fer difusió i compartir el missatge de respecte a tothom.

La URV, present a la manifestació unitària

Un any més, la Universitat participa a la manifestació unitària del 28J. El punt de trobada és a la plaça de la Concòrdia del campus Catalunya a les 18.30 h per després baixar fins a la plaça dels Carros de Tarragona i sumar-se a la manifestació convocada a les 19 h.

Els actes impulsats pel comissionat d’Igualtat, Diversitats i Benestar amb la col·laboració de l’associació URVisibles tenen per objectiu reitarar el compromís per fer la URV una institució respectuosa amb les diversitats.