13/12/2022

La URV convoca la segona edició dels Premis Josep M. Pujol a les millors tesis en català

S’hi poden presentar les persones doctorades per la URV durant el curs 2021-22

La URV, a través de la Comissió de Política Lingüística de la Universitat, ha convocat la segona edició dels Premis Josep M. Pujol a les millors tesis escrita en català. Aquesta convocatòria pretén prestigiar el català com a llengua de ciència i de recerca i estimular-ne l’ús.

Poden presentar-s’hi fins al proper 21 de desembre les persones inscrites en un programa de doctorat de la URV que hagin defensat la tesi doctoral durant el curs 2021-22. El premi al qual optaran són 1.500 euros en concepte de drets de publicació de l’obra i les tesis guardonades seran incloses a la col·lecció Cum Laude del segell editorial Publicacions URV.

Els premis tenen dues modalitats (una de l’àmbit de les ciències socials i humanitats i una altra de les ciències experimentals i de la salut), i accepten tesis que poden ser o bé escrites íntegrament en català, amb menció internacional o sense, o bé un compendi d’articles en què estiguin escrites en català com a mínim la introducció, els objectius i les conclusions.

En la primera edició s’hi van presentar 15 candidatures (9 de ciències socials i humanitats i 6 de ciències experimentals i de la salut). Els guanyadors van ser Isabel Rosich, amb una tesi sobre l’impacte de les alertes de seguretat en la prescripció de medicaments, i Xavier Cela, amb una tesi sobre els efectes de la construcció cultural de la masculinitat sobre la salut dels joves.

Els premis duen el nom de Josep M. Pujol i Sanmartín (1947-2012) en homenatge a aquest professor i investigador del Departament de Filologia Catalana de la Universitat. El seu àmbit de recerca es va centrar en l’escriptura tipogràfica, la literatura catalana medieval i el folklore.