15/01/2015

La URV crea un programa de postgrau específic d’auditoria interna de Banc Sabadell

La URV, amb la col•laboració de l’IEF, crea un programa de postgrau específic per als professionals d’auditoria interna de Banc Sabadell. Xavier Vela, sotsdirector general de l'entitat, i el rector Josep Anton Ferré han presentat el programa el dijous, 15 de gener al Rectorat

En l’acte de presentació els han acompanyat el director general de l’Institut d’Estudis Financers (IEF) Josep Soler i el catedràtic d’Economia Financera de la URV Antoni Terceño, codirector del programa de postgrau.

La Facultat d’Economia i Empresa (FEE) de la URV i l’Institut d’Estudis Financers (IEF), i gestionat pel Centre de Formació Permanent de la Fundació URV, han dissenyat el postgrau Auditoria Interna d’Entitats Financeres, un curs dirigit exclusivament als professionals d’auditoria interna del Banc Sabadell i que dóna continuïtat al que el banc i l’IEF estava oferint als seus empleats.

El nou postgrau es realitza en format semipresencial, amb 160 hores presencials  i una càrrega de feina global per als participants de 544 hores i té dos objectius bàsics: d’una banda, dotar als participants dels aspectes tècnics necessaris per conèixer i analitzar els productes financers, i mesurar els riscos bancaris i altres elements que facilitaran el procés d’auditoria dels mateixos. De l’altra, proporcionar la capacitat d’anàlisi i d’aplicació pràctica integrals en aspectes: comptables, matemàtics, informàtics, legals, financers i bancaris, que són consubstancials a una visió completa i innovadora de la funció d’auditoria interna.

Aquests objectius contribuiran a enfortir la missió de la direcció d’auditoria interna del banc; a assessorar i oferir seguretat al consell d’administració i a la direcció que tots els processos d’identificació, avaluació i gestió de riscos i controls establerts en totes les activitats del grup són efectius i adequats per assolir els objectius de negoci de forma eficient.

Per Banc Sabadell, l’acord amb la URV representa un pas més a l’hora de proporcionar l’excel•lència formativa als seus professionals, i assolir-la, en aquest cas, en un àmbit tan rigorós i exigent com és el de l’auditoria interna, on l’actualització i reforçament de coneixements és capital per vetllar pel bon funcionament del banc. “Creiem que la trajectòria, la qualitat acadèmica i el prestigi de la URV encaixen perfectament amb les necessitats del banc, i per aquesta raó ens congratulem de la signatura d’aquest conveni”, assenyala el sotsdirector general i director de Recursos Humans, Xavier Vela.

La FEE té una amplia experiència en la formació en l’àmbit de les finances, sent aquest un dels àmbits destacats de la seva docència, recerca i transferència. Així mateix l’IEF és un referent estatal de la formació financera al més alt nivell amb una dilatada experiència en la formació in company. Ambdues institucions mantenen des de fa més de 15 anys una estreta col•laboració en l’oferta de formació en finances, sent el Màster en Finances i Gestió Bancària (amb 15 edicions) un clar exemple d’aquesta col•laboració.