02/07/2020

La URV és la primera Universitat de l’Estat en la disciplina de Química segons el rànquing de Xangai 2020

Per segon any consecutiu, Química està entre les 100 millors universitats del món i és l'única de tot l’Estat situada al top 100

La Universitat Rovira i Virgili és la primera Universitat de l’Estat en la disciplina de Química i l’única situada al top 100 segons el Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects 2020 per segon any consecutiu. Aquest rànquing analitza més de 4.000 universitats classificades en 54 disciplines. Els resultats es determinen a través de la mesura de la quantitat, la qualitat i l’impacte de la recerca a cada institució, així com l’abast de la col·laboració internacional i el nombre de personal reconegut amb premis.

Aquest reconeixement internacional s’afegeix a d’altres obtinguts en els darrers anys en l’àmbit de la Química. Així, el QS World University Rankings by Subject 2019 i el Times Higher Education The World university rankings by subject 2020 situen la URV entre les 300 millors universitats a nivell mundial.

Cal destacar que el Grau de Química de la URV és l’únic Grau de Química a Catalunya que a més d’haver estat acreditat amb excel·lència, acredita una interacció entre recerca i docència excel·lent (AQU Catalunya). Aquest reconeixement es concedeix quan la institució promou activament que els programes de formació incorporin la recerca que el professorat desenvolupa en aquella disciplina per millorar l’aprenentatge i els resultats dels estudiants.

Des del curs 2017-2018, la Facultat de Química de la URV ofereix la possibilitat de cursar el Grau de Química íntegrament en llengua anglesa, amb l’objectiu de millorar l’ús i aprenentatge de l’anglès entre els seus estudiants i internacionalitzar els estudis.

Recentment, la Facultat de Química ha certificat el seu Sistema Intern de Garantia de Qualitat, destacant en sistemes de suport a l’aprenentatge i als estudiants, un ítem considerat en un estat avançat d’implantació, i en l’apartat de personal acadèmic, en el que quatre dels sis aspectes analitzats en aquesta dimensió han estat valorats amb la màxima qualificació. Tanmateix, forma part dels 10 primers centres acreditats a tot Catalunya.