19/07/2019

La URV és la primera Universitat de l’Estat en la disciplina de Química segons el rànquing de Xangai

Aquest reconeixement s’afegeix a d’altres obtinguts anteriorment en aquest àmbit, tant en el rànquing QS com en l’U-Ranking

La Universitat Rovira i Virgili és la primera Universitat de l’Estat en la disciplina de Química i la única situada en el top 100 segons el Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects 2019 que analitza més de 4.000 universitats classificades en 54 disciplines. Els resultats es determinen a través de la mesura de la quantitat, la qualitat i l’impacte de la recerca a cada institució, així com l’abast de la col·laboració internacional i el nombre de personal reconegut amb premis.

Aquest reconeixement s’afegeix a d’altres obtinguts anteriorment en l’àmbit de la Química. Així, el QS World University Rankings by Subject 2019 situa la URV entre les 300 millors universitats a nivell mundial. En l’àmbit espanyol, per tercer any consecutiu, la URV ha estat considerada la millor universitat per estudiar el grau de Química a Espanya segons l’U-Ranking, realitzat per la fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE).

Cal destacar que el grau de Química de la URV és l’únic a Catalunya que, a més d’haver estat acreditat amb excel·lència, acredita una interacció entre recerca i docència excel·lent (AQU Catalunya). Aquesta acreditació es concedeix quan la institució promou activament que els programes de formació incorporin la recerca que el professorat desenvolupa en aquella disciplina per millorar l’aprenentatge i els resultats dels estudiants.

Des del curs 2017-2018, la Facultat de Química de la URV ofereix la possibilitat de cursar el grau de Química íntegrament en llengua anglesa, amb l’objectiu de millorar l’ús i aprenentatge de l’anglès entre els seus estudiants i internacionalitzar els estudis.