03/07/2023

La URV es manté com la segona millor universitat pública catalana i de l’Estat espanyol de menys de 50 anys

El "Young University Ranking" del Times Higher Education la posiciona en el rang 151-200 a la llista de les 605 universitats joves del món i reafirma la seva excel·lència en docència, recerca i transferència de coneixement

Imatge d'una aula del Campus Terres de l'Ebre durant una sessió

La Universitat Rovira i Virgili ha estat reconeguda un cop més al “Young University Ranking” de Times Higher Education (THE), que inclou aquelles universitats de menys de 50 anys que han tret millor puntuació en diferents indicadors. Segons aquesta classificació, la URV se situa en el rang 151-200 de les 605 incloses al rànquing i destaca com la segona universitat pública catalana i de l’Estat espanyol, per darrere de la UPF.

El “Young University Ranking” inclou 605 universitats joves -66 més que en l’edició anterior- de 78 països que han aconseguit un alt nivell d’excel·lència. Es basa en tretze indicadors relacionats amb cinc categories: docència (entorn d’aprenentatge), recerca (volum i reputació), citacions (impacte dels treballs publicats), internacionalització (del personal, estudiants i professorat) i transferència de coneixement. Igual que en edicions anteriors, en aquesta metodologia es dona menys pes a la reputació a través d’enquestes, per reflectir les característiques especials de les universitats més joves.

Aquest rànquing és especialment significatiu per a institucions més joves, i mostra el seu gran impacte en àrees com la docència, la recerca i la transferència de coneixement, en contrast amb les institucions més tradicionals que sovint han tingut més temps per acumular reputació. La URV hi destaca per la seva presència en el panorama acadèmic internacional.

En l’edició de 2023, la Universitat Tecnològica de Nanyang (NTU Singapur) ha obtingut la primera posició, seguida de la Universitat de Ciència i Tecnologia de Hong Kong i la Universitat de Ciències i Lletres de París. El rànquing representa universitats de diferents països i hi destaca la presència d’institucions de Turquia, Índia i Iran.

Times Higher Education és una publicació de referència a escala internacional en el camp de l’educació superior, que compta amb el suport d’Elsevier a través de la base de dades d’Scopus.

Per a més informació: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2023/young-university-rankings