22/02/2016

La URV es proclama campiona universitària de Catalunya de natació

L'equip de natació de la URV va aconseguir la seva millor classificació de la història després d'assolir el primer lloc al campionat universitari de Catalunya d'aquest esport, celebrat dissabte, 20 de febrer, al complex aquàtic Can Mercader, de Cornellà de Llobregat. En aquesta competició participaven 12 universitats catalanes

L'equip de natació de la URV, celebrant la primera classificació del campionat.

L’equip de la URV va guanyar la classificació amb 1.146 punts, resultat de la suma de les posicions dels nedadors a totes les proves. La UPF va quedar en segon lloc de la competició.

El conjunt de la URV, entrenat per Gemma Zapater, està nodrit d’una selecció de 21 nedadors i nedadores provinents del CN Tàrraco, del Reus Ploms, del Cambrils Club Natació, del CN Vila-seca i del CN Eivissa. L’equip va puntuar en totes les proves de la competició i va mostrar la seva força imposant-se als relleus femenins i al relleu mixt final de 6×50 lliures, on s’obtenia puntuació doble per a la classificació final.

L’organització del campionat ofereix premis als millors 8 esportistes atenent al valor de les seves marques relatives a la Taula FINA -que permet la comparació entre nedadors d’edat o sexe diferent i entre diferents proves de natació-. A nivell individual i en categoria masculina, un d’aquests premis va ser per a Biel Arilla, estudiant de Fisioteràpia de la URV, que va quedar com a segon millor nedador del campionat després d’haver guanyat la prova de 50 metres lliures amb un temps de 24.11. De la seva banda, Oriol Legarre, del doble grau d’Enginyeria Elèctrica i Electrònica de la URV, va obtenir la sisena millor marca gràcies als 100 metres braça que havia fet en 1.10.20. El guanyador del Campionat va ser el mundialista Albert Puig, de la URL.

En modalitat femenina, Laura López, d’Enginyeria Química de la URV, va aconseguir la quarta millor marca en imposar-se als 50 metres braça amb 34.56. Judit Rosell, de Nutrició Humana i Dietètica, la sisena gràcies al seu segon lloc als 400 lliures amb 4.52 i Sara Cabré, d’Administració i Direcció d’Empreses, va ser la setena millor marca dels campionats després d’haver fet els 50 metres lliures en 29.34. La guanyadora va ser Aida Bertran, de la UPC, actual subcampiona d’Espanya de llarga distància.

La resta de nedadors de la URV que conformen l’equip campió de Catalunya són Ana Cocostegui, Sandra Rodríguez i Carlos López, d’Enginyeria Química; Sara Cardona, Jordina Ballesté i Roger Hierro, de Fisioteràpia; Mireia Baiges, d’Educació Infantil; Miguel Ángel Pollino, de Biotecnologia; Guillem Judal i Robert Casin, de Dret; Jon Rodríguez, de Relacions laborals i Dret; Eva Maria Hernández, d’Educació Social; Yaiza Jiménez, de Psicologia; Fabian Altozano, d’Enginyeria Telèmatica, i el coordinador i nedador de l’equip, Antoni Pérez-Portabella, dels Estudis de Comunicació en representació del professorat.

El conjunt universitari, que ha entrenat els darrers mesos a les instal·lacions del CN Tàrraco i del Cambrils CN, ha rebut el suport i la col·laboració de la delegació de la Federació Catalana de Natació, d’EsportsURV i de la resta de clubs de de la demarcació de Tarragona, que han facilitat la formació d’aquest projecte que vincula les entitats esportives amb la universitat per promoure l’esport universitari.