09/05/2016

La URV ha format més de 350 persones sobre l’impacte de la UE en la igualtat efectiva entre homes i dones

Amb motiu del Dia d'Europa el dilluns 9 de maig, la xarxa Equality Training Network (G-NET), integrada per set universitats i coordinada per la URV, ha fet balanç de la tasca realitzada aquest curs en el qual ha ofert formació sobre integració europea i gènere en sis països diferents

Un dels cursos G-NET, impartit a la URV.

A la URV ja s’han format aquest curs 52 alumnes de grau, 282 d’instituts de secundària, 29 investigadores i personal de suport a la recerca, a més d’una quarantena de persones externes a la universitat.

Els continguts dels cursos que s’imparteixen són adaptats per a cada tipus de públic però similars entre tots els països participants de la xarxa: a més d’Espanya, Alemanya, Costa Rica, Argentina, Guatemala i Xile. Durant el curs acadèmic 2014/15 i part del curs actual, les universitats de la xarxa G-NET han desenvolupat de manera col·laborativa el manual teòric, els materials i recursos didàctics que s’utilitzen a les classes. Aquest material serà d’accés obert a qualsevol universitat un cop finalitzi el projecte G-NET per tal de multiplicar l’impacte de la docència.

A la URV s’imparteixen els continguts elaborats per G-NET a l’assignatura “La regulació jurídica de la igualtat”, del grau de Dret. A més a més, aquest mes d’abril en col·laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE), la professora visitant de la Freie Universität Berlin Martha Zapata va impartir el curs formatiu “La igualtat de gènere en les convocatòries europees de recerca i docència” durant dos dies tant a PDI com a personal de suport a la recerca que elaboren propostes i implementen projectes amb finançament europeu.

Així mateix, els mateixos membres de l’equip de treball de G-NET han fet set sessions formatives en diferents instituts del territori en què han abordat amb l’alumnat el principi d’igualtat entre homes i dones des de diversos camps, com ara la història de la ciència, la publicitat o l’ús de les xarxes socials. Properament aquesta oferta arribarà a les Antenes de Coneixement, com ja ho ha fet a les Aules de la Gent Gran.

L’objectiu d’aquesta xarxa d’universitats és explicar com s’ha desenvolupat el principi d’igualtat entre homes i dones en el procés d’integració europea i quin impacte han tingut les accions, lleis i polítiques de la UE a l’hora d’integrar la perspectiva de gènere en tots els àmbits dels Estats membres. Així mateix, la xarxa G-NET exporta les bones pràctiques en matèria d’igualtat identificades en el procés d’integració de la UE als processos d’integració d’Amèrica Llatina a través de les quatre universitats de Centre i Sud Amèrica participants de la xarxa.

G-Net, Equality Training Network: EU contributions to gender mainstreaming and citizenship, és la primera xarxa Jean Monnet sobre gènere a la UE i està cofinançada pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. Quan finalitzi el curs 2016/17, aquesta xarxa de docència haurà arribat a formar més de 2.000 persones.

Més informació:

Xarxa G-NET