23/02/2017

La URV obre les aules a més estudiants internacionals

El Consell de Govern ha acordat oferir ensenyaments de grau a estudiants estrangers que no siguin comunitaris, ni residents a l'Estat espanyol, ni de països amb conveni de reciprocitat. A la sessió del Consell de dijous 23 de febrer, s'ha presentat també l'Informe 2016 Les persones que fan la URV

Estudiants estrangers a la plaça del campus Catalunya.

La Universitat impulsa així la internacionalització dels estudis de grau i l’obre a estudiants de fora d’Europa, i ha creat en total noranta places a tretze ensenyaments pel curs 2017-18: Arquitectura, Enginyeria Agroalimentària, Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions; Enginyeria Elèctrica, Enginyeria Química, Enginyeria Mecànica, Geografia i Ordenació del Territori, Història i Història de l’Art, Llengua i Literatura Catalanes, Llengua i Literatura Hispàniques, Química, Química en anglès i Turisme.

A la sessió s’han aprovat les condicions d’accés i matrícula per a aquests nous estudiants estrangers, que han de provenir d’estats no membres de la Unió Europea, d’altres estats que no mantiguin convenis internacionals en règim de reciprocitat; que no tinguin nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea i que no tinguin residència a l’Estat espanyol. Els països amb conveni que queden exclosos són, a més dels de la Unió Europea, Andorra, Islàndia, Liechtenstein, Suïssa i la Xina. Queden també exclosos els estudiants que hagin cursat el Batxillerat Internacional o el Batxillerat Europeu de qualsevol país. El principal requisit per a aquests joves és tenir el títol de batxillerat homologat, i hauran d’assumir els costos totals dels seus estudis. La URV destinarà una part dels recursos extraordinaris que generin aquestes matrícules a promoure la captació, acollida i tutorització d’aquest nou col·lectiu.

Les persones que fan la URV, al 2016

Les plantilles de personal docent i investigador (PDI) i de personal d’administració i serveis (PAS) mostren estabilitat, respecte de l’any 2015. L’any passat, entre professorat permanent i temporal, hi havia 1136,6 PDI (equivalent a jornada completa, EJC), i l’any 2015, 1154,0.  Destaca l’augment de personal docent femení en les franges més baixes d’edat. Quan al PAS, l’any 2016 la plantilla comptabilitzava 705,0 persones (equivalent a jornada completa), de les quals el 68% són dones; i l’any anterior, el total de PAS era 665,7 (EJC). A la Fundació URV van treballar 166 persones ( 33 eren personal propi i 130 provinents de contractes). L’any 2016 es van contractar 29 joves aturats de menys de 30 anys, dins el Programa de Garantia Juvenil. En aquest període s’han establert mesures de conciliació de la vida laboral i familiar.

En el Consell s’ha presentat també l’Informe Comunicació 2016, en què destaca l’elaboració de la nova versió del web URV, que s’ha adaptat als dispositius mòbils i s’hi ha reestructurat el contingut; l’augment de comptes URV a les xarxes socials a 48 (l’any 2015 eren 22), i l’audiència que segueix aquests comptes, que l’any passat va sumar 45.094 persones (a Facebook, Twitter i Instagram). Les activitats de divulgació de la ciència al 2016 organitzades van ser 81 (l’any 2015, 74), i els assistents van arribar als 5.200, un 20% més que l’any anterior.