04/03/2021

La URV rebrà més de 570.000 euros per contractar personal investigador predoctoral

La Generalitat financia aquests ajuts, que permetran contractar 24 investigadores i investigadors novells amb l'objectiu promoure la qualitat en la recerca

El Govern de la Generalitat ha atorgat a la URV 24 ajuts per valor de 570.599 euros per a la contractació de personal investigador novell amb la finalitat de promoure la qualitat en la recerca. Aquests ajuts formen part dels 264 que s’han concedit en total dins del sistema de coneixement català, per valor global de gairebé 6,3 milions d’euros. La incorporació d’aquest personal investigador predoctoral en formació en grups de recerca i en projectes de R+D+I n’afavoreix la professionalització i incideix positivament en la capacitat investigadora de les entitats. També té un efecte positiu en l’impacte internacional de l’activitat de recerca i en l’enfortiment de la generació de coneixement fronterer i la seva transferència.

A nivell de tot Catalunya, aquests ajuts, que s’han concedit a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement, es distribueixen entre les àrees d’enginyeria, tecnologia i arquitectura (69), ciències (40), arts i humanitats (39), biomedicina (39), ciències socials (33), ciències mèdiques i de la salut (24) i ciències naturals i agroalimentàries (20).

Respecte a les universitats d’adscripció al programa de doctorat dels investigadors beneficiaris dels ajuts FI, la Universitat de Barcelona (62), la Universitat Autònoma de Barcelona (55) i la Universitat Politècnica de Catalunya (50) són els centres amb major nombre de tesis adscrites. Els segueixen les universitats Pompeu Fabra (35), Rovira i Virgili (24), les universitats de Girona (16) i de Lleida (11), la Ramon Llull (4), la Internacional de Catalunya (3), la de Vic-Central de Catalunya (2), l’Oberta de Catalunya (1) i l’Abat Oliba (1).

Finalment, les institucions del sistema català de coneixement beneficiàries dels ajuts es distribueixen entre universitats públiques (186), universitats privades (11) i centres de recerca i fundacions hospitalàries (67).

Programa FI SDUR de suport a recerca a les universitats

D’altra banda, ja esta oberta la convocatòria 2021 del programa de Suport a Departaments i Unitats de Recerca Universitaris (FI_SDUR) per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació a Catalunya que ofereix un total 102 ajuts d’una durada de 3 anys. El termini de presentació de sol·licituds d’aquesta convocatòria, dotada amb 7,1 milions d’euros, està obert fins al proper 15 de març al portal d’AGAUR, l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca.

Els ajuts FI_SDUR, concedits a través de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement, tenen com a objectiu principal enfortir l’activitat de recerca dels departaments de les universitats catalanes en tots els àmbits de coneixement, promovent i consolidant la generació de coneixement fronterer i la seva transferència. La distribució del nombre d’ajuts per universitats i departaments es realitza en base a criteris d’activitat investigadora del professorat adscrit a cada departament.