14/09/2021

La URV rep 894 candidatures d’arreu del món per cobrir 65 places per fer el doctorat

Són candidatures per al programa Martí i Franquès, en les seves edicions Estàndard, Banco Santander i MSCA-COFUND. Les persones seleccionades començaran a incorporar-se a la Universitat a partir de desembre de 2021 i gaudiran d’un contracte de treball de fins a tres anys

Aquest dilluns ha finalitzat el període de recepció de sol·licituds per a les 65 places disponibles d’investigadors i investigadores predoctorals en diferents àmbits de recerca en el marc del programa Martí i Franquès de la URV. La convocatòria ha tingut un gran abast internacional (el 91% dels candidats són de fora de l’estat Espanyol) i un interès molt elevat, ja que s’han rebut 897 sol·licituds vàlides, de les quals un 39% són dones.

Per a la modalitat Estàndard, 202 persones s’han registrat a l’aplicació, de les quals 166 han acabat fent la sol·licitud. Les persones sol·licitants provenen de 38 països diferents i només el 27% tenen nacionalitat espanyola. Per a la modalitat MSCA-COFUND, 796 persones s’han registrat a l’aplicació, de les quals 597han presentat la sol·licitud correctament. En aquesta modalitat, els candidats són majoritàriament internacionals i provenen d’una setantena de països diferents, amb només un 2% de ciutadans espanyols. Finalment, per a la modalitat Banco Santander, 185 persones s’han registrat a l’aplicació, de les quals 131 han acabat fent la sol·licitud. De nou, la majoria de sol·licitants són internacionals i només el 18% tenen nacionalitat espanyola.

En aquesta convocatòria s’ha dedicat un esforç especial a la difusió internacional per intentar arribar a més i millors candidats i que, malgrat la situació actual d’importants restriccions i dificultats per a la mobilitat internacional, el nombre de sol·licituds no davallés.

Les àrees de recerca dels candidats inclouen tots els àmbits de coneixement -Ciències, Arts i Humanitats, Ciències Socials i Jurídiques, Enginyeria i Arquitectura, i Ciències de la Salut- i involucren a una quinzena de departaments i prop d’un centenar de professors i professores de la URV i l’IRTA (entre supervisors i co-supervisors). De les 65 places, una està reservada per a persones amb discapacitat, en la modalitat MSCA-COFUND.

Ara, amb el termini de sol·licituds tancat, comença la fase de selecció i avaluació, en què participaran experts internacionals i comitès de selecció de la URV. Es preveu que els 65 seleccionats s’incorporin a la Universitat a partir de desembre de 2021. Durant la seva estada a la URV, els candidats treballaran en la seva tesi doctoral, rebran una formació multidisciplinària i intersectorial i, els candidats de la modalitat MSCA-COFUND, podran realitzar estades de recerca internacionals tant en universitats i centres de recerca, com en empreses i institucions.

Una de les 32 places de la modalitat Estàndard es convoca amb el suport de la Fundació I2Cat (Internet i Innovació Digital a Catalunya). Per la seva banda, les places MSCA-COFUND es cofinancen entre la Unió Europea a través del programa Marie Skłodowska-Curie Actions i la URV. Les 13 places de l’edició Banco Santander estan finançades per aquesta entitat amb una aportació total de fins a 880.000 euros.