07/01/2018

La URV sol·licita ajuts a la UE para fer possible al voltant de 700 mobilitats

El personal i estudiants de la URV poden sol·licitar ajuts a les diferents convocatòries que estan encara obertes

The session was held at the Teatro Real in Madrid.
La sessió es va fer al Teatre Real de Madrid.

El Centre Internacional ha presentat a la convocatòria Erasmus+ KA107 de mobilitat internacional fora de la UE una proposta amb un total de 16 institucions de 13 països per al període 2018-2020. Els ajuts fora de la UE, a l’igual que el KA103 dins de la UE, es demanen anualment a l’Agència Nacional espanyola (SEPIE). Enguany s’han demanat un total de 450 mobilitats SMS, 50 STT, 50 STA i 100 pràctiques dins de la Unió Europea per al període 2018-19. A la convocatòria 2018-19 de mobilitat d’estudis s’han presentat 418 estudiants.

Està obert el termini fins al 14 de febrer per demanar mobilitats KA107 2017-19 d’estudis per a dues places al Marroc. També està obert el termini (fins a l’11 de febrer) per presentar sol·licituds de mobilitat internacional KA107 STT (formació) per a Japó, Austràlia, Moldàvia, Vietnam, Marroc i d’STA (docència) per als períodes 2016-18 i 2017-19 per Japó, Vietnam, Kazakhstan, Egipte, Marroc i Sudàfrica, del 3 al 25 de febrer de 2018. Per a més informació podeu consultar la web de mobilitat.

Les celebracions del 30 aniversari del programa Erasmus es clausuren a Madrid

El passat 18 de desembre es va celebrar l’acte final de l’any de commemoració del 30 aniversari del programa Erasmus, ara Erasmus+, on es van reunir representants de tots els sectors participants en el programa: Formació Professional, Educació Superior, Educació Escolar, Educació d’Adults, etc.

La cerimònia fou conduïda pel presentador del programa de televisió “Aquí hay Trabajo” de RTVE,  Antolín Romero Ortega. En finalitzar les intervencions de les personalitats del SEPIE i dels participants de totes les modalitats que van explicar la seva experiència de mobilitat, es va oferir un còctel als salons del Teatro Real per a tots els assistents.

El dia 19 de desembre, també a Madrid, es van celebrar les Jornades de difusió de la convocatòria Erasmus+ 2018, on el SEPIE va informar sobre l’estat d’execució de la convocatòria 2017 i va comunicar totes les novetats de la convocatòria 2018, com per exemple el canvi de grup de país segons el cost de vida i l’increment dels ajuts per necessitats especials.